  • 1. Data: 2008-12-02 19:11:03
    Temat: emax+ i odsetki weekendowe
    Od: Bungiel <d...@g...com>

    Wiem, że było trochę o tym, ale jeszcze jedno mnie zastanawia
    No więc mbank skasował sobie belkę w piątek, bo koniec miesiąca wypadł
    w niedzielę, ale w niedzielę wycofałem kasę z rachunku i w związku z
    tym belka się już nie należała (w sensie ten jeden dzień oznaczał że
    będzie belka lub nie) i 2 pytania w związku z tym
    1. Kiedy robią korektę, w sensie oddają/zabierają kasę dot.
    kapitalizacji (jeżeli w weekend się coś zamieszało jeszcze). Myślałem,
    że jest to robione właśnie ok 2ego, ale na razie nic nie widać
    2. Jak bank pobrał za dużo belki i odda po kilku dniach, to ta kasa
    jest potem liczona od 1ego czy od czasu kiedy bank ją oddał?
    Oczywiście to sprawy groszowe, ale muszę tu pewne wyliczenia zrobić na
    ten miesiąc ;) Logiczne wydaje się, że liczy od 1ego, bo zabrał za
    dużo, ale kto ich tam wie.

    dzięki

  • 2. Data: 2008-12-02 19:13:40
    Temat: Re: emax+ i odsetki weekendowe
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Bungiel" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]

    Moja wersja jest taka. Bank tej belki niestety w ogóle nie odda. I niestety
    będzie miał rację.

    marekz

  • 3. Data: 2008-12-02 19:29:36
    Od: Bungiel <d...@g...com>

    On Dec 2, 8:13 pm, "MarekZ" <m...@i...pl> wrote:

    > Moja wersja jest taka. Bank tej belki  niestety w ogóle nie odda. I niestety
    > będzie miał rację.

    Mam nadzieję, że się mylisz. Ale czemu uważasz, że będze miał rację?
    Wydawało mi się, że skoro kapitalizacja jest na koniec miesiąca, to co
    mnie obchodzi, że bank sobie ją zrobił 2 dni wcześniej...

  • 4. Data: 2008-12-02 19:31:38
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 2 Dec 2008 11:11:03 -0800 (PST), Bungiel napisał(a):

> [...]
    > No więc mbank skasował sobie belkę w piątek, bo koniec miesiąca wypadł
    > w niedzielę, ale w niedzielę wycofałem kasę z rachunku i w związku z

    Spóźniłeś się z wycofaniem kasy o 1 dzień!
    Odsetki są naliczane za okres: od ostatniego dnia poprzedniego miesiąca,
    do ostatniego dnia bieżącego miesiąca, a nie od 1-go do 1-go.
    Tak więc odsetki za noc z 30.11 na 1.12 będą zaliczone do odsetek
    grudniowych.
    Akurat kilka dni temu w wiadomości
    tłumaczyłem dlaczego tak jest.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 5. Data: 2008-12-02 19:37:41
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Bungiel <d...@g...com> writes:

    > Mam nadzieję, że się mylisz. Ale czemu uważasz, że będze miał rację?
    > Wydawało mi się, że skoro kapitalizacja jest na koniec miesiąca, to co
    > mnie obchodzi, że bank sobie ją zrobił 2 dni wcześniej...
    Podobna decyzja toczyła się przy okazji zmiany zaokrągleń (przełom
    2004/2005 czy 2005/6) i wyszło, że chyba nie musi oddawać.
    KJ

  • 6. Data: 2008-12-02 19:37:55
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Bungiel" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Mam nadzieję, że się mylisz. Ale czemu uważasz, że będze miał rację?
    > Wydawało mi się, że skoro kapitalizacja jest na koniec miesiąca, to co
    > mnie obchodzi, że bank sobie ją zrobił 2 dni wcześniej...

    Niestety raczej nie. Podatek jest należny od odsetek dopisanych. A bank
    odsetki dopisał. Korekta nastąpi przy okazji kolejnego dopisywania czyli
    dopiero za miesiąc. Niestety nie spowoduje ona zwrotu pobranego już podatku.

    marekz

  • 7. Data: 2008-12-02 19:42:17
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > do ostatniego dnia bieżącego miesiąca, a nie od 1-go do 1-go.
    > Tak więc odsetki za noc z 30.11 na 1.12 będą zaliczone do odsetek

    Z tym że mijasz się w tej kwestii nieco z prawdą.

    Odsetki są w BRE naliczane w cyklach 1-ostatni dzień miesiąca.

    Czyli na przykład na koniec listopada zostały dopisane odsetki za salda
    dzienne z dni od 1 listopada do 30 listopada włącznie (ze względu na weekend
    salda na 29 i 30 listopada zostały ekstrapolowane na podstawie salda z 28
    llistopada). Uważasz, że jest inaczej?

    marekz

  • 8. Data: 2008-12-02 19:54:20
    Od: Bungiel <d...@g...com>

    On Dec 2, 8:37 pm, "MarekZ" <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    > dopiero za miesiąc. Niestety nie spowoduje ona zwrotu pobranego już podatku.

    Co do naliczania o którym piszesz dalej to zgoda a co z korektą -
    zobaczymy za miesiąc. Myślisz, że należne odsetki za 30ego (te
    "dodatkowe") doliczą do kwoty za grudzień i od takiej "uzupełnionej"
    sumy podliczą odsetki za grudzień? Bo belka to faktycznie już raczej
    poleciała do nulla..
    Wszystko przez to, że zmienili to głupie oprocentowanie w środku
    miesiąca i się zagapiłem ;)

  • 9. Data: 2008-12-02 19:56:32
    Od: Bungiel <d...@g...com>

    On Dec 2, 8:37 pm, k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) wrote:

    > Podobna decyzja toczyła się przy okazji zmiany zaokrągleń (przełom
    > 2004/2005 czy 2005/6) i wyszło, że chyba nie musi oddawać.

    No nic, trzeba być bardziej czujnym by ne oberwać belką po głowie :)

  • 10. Data: 2008-12-02 20:43:04
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Bungiel" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

[...]

    Ja twierdzę, że odsetki za 30 listopada zostały już dopisane. Natomiast w
    grudniu od odsetek za 31 dni grudnia zostanie odjęte to co wynika z
    nieuwzględnienia wypłaty w dniu 30 listopada. I od tej poprawionej sumy
    będzie w grudniu naliczana belka.

    marekz