    From: Mario <n...@n...org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: eurobank -dzienna kapitalizacja od 30/04
    Date: Sat, 02 May 2009 20:56:09 +0200

    A-neta wrote:

    > Czy moglby ktos z Was wyjasnic lopatologicznie zupelnemu laikowi w jaki
    > sposob teraz w Eurobanku przyoszczedzic na Belce albo wyciagnac lepsze niz
    > nominalne oprocentowanie? Jak policzyc te limity na pojedyncze
    > konto/lokate, itp.
    >
    > Jako umysl humanistyczny, mam pewne problemy ze zrozumieniem pewnych
    > mechanizmow :)

    Przy obecnym oprocentowaniu konta oszczędnościowego (6.06%) i kapitalizacji
    dziennej, gdy na koncie trzymasz mniej niż 15 000 PLN nie będzie naliczana
    "belka". Takich kont możesz mieć pięć.

    Jak przekroczysz 15 000 na jednym koncie to wtedy belka będzie spora
    (największa nawet 40%).

    Wynika to z metody zaokrąglania przyjętej przy tym podatku.