  • Data: 2018-12-28 12:26:10
    Temat: Re: frankowicze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:ba5ddc45-34d1-4b29-bd7d-e01aac057414@go
    oglegroups.com...
    W dniu piątek, 28 grudnia 2018 11:27:47 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    >Ale widocznie z jakiś powodów korzystniejsze dla banków

    Chocby z takich, ze klient kredyt wezmie :-)

    A moze po prostu banki wiecej zarobil oferujac klientom tani kredyt na
    jeszcze tanszej walutowej podstawie, niz żyłujac odsetki na
    złotowkach.
    Oczywiscie przerzucajac cale ryzyko na klienta ... no, jak sie
    okazalo - nie cale.

    >Sprzedaż takich kredytów zadaniowy banki swoich pracowników, na
    >sprzedaż tych kredytów miały parcie
    >i za sprzedaż tych kredytów wypłacały wyższe prowizje doradcom i
    >pośrednikom

    Ale nie wszystkie, bo taki Pekao jakos nie.
    A zadania pewnie tez byly w PLN.

    I co - w ramach nacisku personel nie wspominal o kredytach w PLN ?

    P.S.
    https://businessinsider.com.pl/finanse/knf-ostrzegal
    a-przed-kredytami-walutowymi-politycy-namawiali/s5hz
    43h

    Regulator rynku przypomina, że już od 2004 r. publicznie ostrzegał
    przed ryzykiem związanym z udzielaniem kredytów walutowych, a w 2006
    r. wprowadził ,,Rekomendację S", ograniczającą udzielanie kredytów
    mieszkaniowych denominowanych w walucie obcej. Decyzję tę wówczas
    ostro skrytykowało PiS:

    Klub Parlamentarny Prawo i Sprawiedliwość z niepokojem przyjmuje
    zalecenia Komisji Nadzoru Bankowego tzw. ,,Rekomendację S"
    wprowadzające ograniczenia w dostępności do kredytów walutowych,
    których głównym skutkiem będzie zmniejszenie możliwości nabywania
    przez obywateli (szczególnie przez młode osoby) własnych mieszkań
    (..).
    Niekorzystnym skutkiem ,,Rekomendacji S" może być sytuacja, w której
    znaczna część średnio zarabiających Polaków nie będzie w stanie
    uzyskać dostępu do kredytu z powodu gwałtownego wzrostu jego kosztów.
    Wprowadzanie sztucznych ograniczeń tamujących naturalny rozwój rynku
    kredytów nie służy polskiej gospodarce, a już na pewno nie służy
    obywatelom. Po wejściu w życie tych zmian nastąpi dalsza monopolizacja
    rynku usług bankowych, a konsekwencje odbiją się na kieszeni klienta.

    a w 2006 to frank byl chyba jeszcze ponad 2.50, i jak sie potem
    zrobilo 3.1, to jeszcze nie tragedia...

    J.