  • Data: 2002-12-08 13:53:21
    Temat: Re: fun. emerytalny CU
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 8 Dec 2002 15:29:06 +0100, "Robert" <s...@o...pl> wrote:
    >To chyba będzie dla niego emerytura ze środków wpłaconych przez kogoś
    >innego, kto umarł wcześniej. Planując kwoty ubezpieczeniowe tego typu
    >intensywnie korzysta się z tablic aktuaryjnych (tak to sie nazywa chyba),
    >czyli life expectancy.

    Znaczy jak ktos zemrze juz w pierwszym roku wyplacania emerytury to
    reszta srodkow z funduszu przepada a nie przechodzi na uposazonych ?
    Tak wogle to czy ktokolwiek wie jak bedzie wygladalo wyplacanie
    emerytur z funduszy, czy moze problemem ktos sie zajmie dopiero jak
    pierwsi emeryci wg nowych zasad zaczna domagac sie swojego :-) ?

    >Też nad tym boleję. Państwo zakłada, że większość z nas by te pieniądze od
    >razu przepiła, a następnie korzystalibyśmy z kosztownej opieki społecznej.
    >No i sam przyznajesz, że "rozsądni" się mogliby wypisać - jak by to
    >sprawdzili? ;)

    Chodziazby tak - rezygnacja z udzialu w OFE nastepuje tylko na wniosek
    osoby (standarowo wszyscy podlegaja funduszom).
    Co roku zdaje panstwu sprawozdanie co z srodkami, ktore zamiast do OFE
    trafily do mnie (zaswiadczenei z banku/ funduszu itp). Jesli okaze sie
    w ktoryms roku, ze srodki zgromadzone przez osobe zamiast rosnac
    zaczely sie kurczyc to przymusowy powrot do OFE.
    Tez dalekie od idealu ale moze lepsze od tego co jest obecnie.

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730