    From: "mobik" <m...@s...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: gdzie moje pieniadze? (ROR)
    Date: Wed, 31 Mar 2004 09:17:20 +0200

    Bardzo sympatyczy i sporo wyjasniajacy poscik
    ludzko-bankowo-handlowo-ekonomiczno-informatyczny.

    > Przeciez gdybym tak przelam kilka mln to odsetki za te 3 dni bylyly
    calkiem,
    > ale to calkiem znaczne.
    > hmmmm policzmy 5 milionów po 4% (niezła stawka) przez trzy dni to będzie
    ok.
    > 164 PLN. Ale nie jestem pewien czy odsetki za dni wolne od pracy są
    również
    > liczone. A ile wynoszą odsetki na Twoim rachunku?

    Odsetki w tym przypadku sa sprawa drugorzedna. Wazniejsza jest moja swoboda
    w dysponowaniu moimi pieniedzmi.
    Przeciez zauwaz ze jesli zlece ten przelew w piatek po poludniu to przez 3
    dni jestem ubozszy o kwote przelewu.
    Nie mam tych pieniedzy i to jest na papierze, zaksiegowane.

    Jesli place w piatek karta to widz ana koncie ze mam zablokowane srodki na
    koncie - pieniazki niby sa, nie moge z nich skorzystac ale przy okazji
    zapewne dzieje sie tak, ze odsetki od tych zablokowanych pieniedzy zgarnia
    bank. Bo skoro zaplacilem i juz tej kasy nie mam to nie ma powodu aby mi
    naliczac odsetki za pieniadze, ktorych nie mam.

    Jesli zrobie przelew to pieniadze mam ale na niby. To troche tak jakby
    przyszedl do ciebie sasiad - zabral ci auto z parkingu i oddal za 3 dni.

    > Tu raczej może być mowa o utraconych korzyściach.
    Utracone korzysci? Czy prawo do robienia z moja kasa tego co chce jest dla
    Ciebie utracona korzyscia?

    > Zacznijmy od początku. Dawniej.....

    Wiesz.... Jesli karzesz sie patrzec jak bylo dawniej i cieszyc sie z tego co
    mamy to bardzo Ci wspolczuje.
    Nie interesuje mnie co bylo dawniej bo cywilizacja idzie do przodu a
    technologie sie rozwijaja.
    Dlatego teraz operacja zaksiegowania kasy trwa ulamek sekundy a nie tyle co
    DAWNIEJ.
    Nie cieszmy sie z tego co mamy, kiedy mozemy miec wiecej i lepiej.
    Oczywiscie jesli klienci beda sie cieszyc z tego, ze kiedys bylo dawniej to
    nigdy nie doczekamy sie dostatecznego postepu i normalnosci w tym kraju.

    > I tu dochodzimy do sedna sprawy. Każdy transfer, czy też przelew ma swoje
    > warunki, spisane w umowie, czy też regulaminie

    W chwili, gdy podpiwywalem umowe nie bylo wzmianki o takich rzcezach.
    Bylo to dawno i jak pisalem regulamin zmienil sie z 1000 razy.
    Czy prawo do dowolnosci w zmianie regulaminu uzasadnia pozbawiania klientow
    pieniedzy?
    Jutro ci zabiora kase z konta na miesiac i uzasadnia Ci, ze jest to zgodne z
    przyjetym regulaminem z dnia......... Powodzenia.

    > Korzyścią z takiej operacji jest
    > możliwość zarobienia na odsetkach od płatności zlecanych w dniu T i
    > realizowanych w dniu T+1. Suma kosztów i korzyści daje cenę usługi

    Korzysci - to na przyklad comiesieczna oplata, ktra place za obsluge konta,
    korzysci to oplata za przelewy, korzysci to dysponowanie moim kapitalem.
    Cena uslugi jest uzaleziona od korzysci - i owszem - wiecej wplacam do
    banku, mam lepsze warunki ale i wiecej place.
    Niech sobie bank obraza moimi pieniedzmi - OK. Ale niech tego nie robi w
    sytuacjach, kiedy tego sobie nie zycze. :-)

    > Przejdźmy do wniosków:
    > 1. Każdy transfer pieniędzy ma swoje reguły ustalone pomiędzy stronami
    operacji.
    W tym przypadku bank podiada w zasadzie wolna reke w zmienianiu tych regul.

    > 2. Jakość przelewu kosztuje.
    A jakie mam rozne warianty "jakosci" przelewu?
    Czy jest bank, ktory oferuje mi realizacje przelewu w sobote albo w piatek
    wieczorem?
    Juz pomijam fakt ze poj p*****y bank A zamknal swoje szanowne siedziby przed
    klientami w soboty co zapewne zakonczy sie moim definitywnym rozstaniem z
    owa instytucja.

    > 3. Zawsze można pilnować dokładnych godzin przelewu i wtedy nikt na nas
    nie
    > zarobi po kryjomu. Zapłacimy za to swoim czasem
    Nie zawsze potrzeba przelania pieniedzy jest rozsadna (znaczy zgodna z
    harmonogramem banku)
    Czy zaoferujesz mi konto w ktoryms banku, ktore mi to zagwarantuje?

    > pozdrawiam i życzę sukcesów w tropieniu następnych kradzieży.
    A dziekuje. A na owy bank jestem ciety bo

    mobik