  • Data: 2008-04-22 21:24:23
    Temat: Re: gdzie największy limit debetowy ?
    Od: "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9> szukaj wiadomości tego autora

    "Marcin Wasilewski" 480e37a7$...@n...home.net.pl

    > Umiem czytać, ba mogę Ci nawet zapodać linki:
    > http://www.mbank.pl/przewodnik/tpio/odnawialny_kredy
    t_konsumpcyjny_do_ekonto.html
    > http://www.mbank.pl/download/regulaminy/Regulamin_KO
    .pdf

    > I zapewniam Cię, że po przyznaniu tego kredytu, zakładając, że masz 0,00
    > zł środków własnych i przyznany
    > kredyt odnawialny w kwocie np. 5.000 zł, saldo twojego konta będzie wynosiło
    > 0,00 zł, a środki dostępne 5.000 zł.
    > Więc odpowiada to wg twojej definicji debetowi, bo bank zadnych środków na
    > konto posiadacza rachunku nie przelewa.
    > Zmartwię Cię jeszcze bardziej ale adekwatna sytuacja występuje w przypadku
    > posiadania kredytu odnawialnego w PKO BP.

    Przeczytaj uważnie (jeśli w ogóle potrafisz czytać rozumnie, a wierzę, że
    umiesz/potrafisz) to, co zostało w tym poście z mego postu -- to, co jest
    niemal na samej górze, w drugiej i w trzeciej linijce tego postu, licząc
    linie zapisane. A teraz to samo, ale innymi słowami:

    Pozwolenie na debet jest kredytem. :) Pozwolenie na to, abyś mógł
    pobierać, choć nie masz na koncie swoich pieniędzy -- jest kredytem.
    Gdy pobierzesz pieniądze banku -- zaciągniesz dług wobec tegoż banku.
    Stany Twego konta (minus czy plus) niewiele mają wspólnego ze słowami
    'debet' i 'kredyt'. Wiadomo, że to, co wydajesz z pieniędzy banku masz
    bankowi zwrócić, więc zaciągasz wobec banku dług
    (jak to/ów_dług będzie zapisane/y -- nie jest istotne, a może być
    zapisane/y różnorako, w tym i dodatnim, i ujemny stanem Twego konta,
    gdyż możesz mieć w tym banku kilka kont i fakt debetu (Twego długu
    wobec tego banku) może być odnotowany na innym/dodatkowym koncie,
    o którego istnieniu wiedzieć możesz, ale nie musisz)
    a bank, zezwalając na taką sytuację, udziela Ci kredytu.

    Kasjerka w Carrefourze wygląda na bardziej rezolutną niż Ty.
    Jeśli napiszesz, że piastujesz jakieś poważne stanowisko, stanie
    się jasne, dlaczego w tym kraju panuje taka nędza moralna i gospodarcza.

    Dłuższe roztrząsanie tego problemu sensu nie ma -- mądrzejsi od Ciebie
    (i ode mnie oczywiście) uznali w tych słowach akurat to, a nie coś innego.
    (i zapisali to w słownikach na przykład) Ty zaś możesz ich ,,osiągnięcia''
    uznać lub odrzucić. Głupiec zawsze wszystko neguje, ale rzadko buduje coś
    swojego. Na przykład Lenin burzył zastany świat, aby zbudować nowy, którego
    ani on nie zbudował, ani jego/Lenina następcy nie zbudowali. :) Natomiast
    mądrość nakazuje szanowanie zastanego świata, choćby nawet ów świat (ze
    swymi wartościami) wydawał się być niewygodnym światem lub wręcz złym.

    Twoje rozumienie (a raczej nierozumienie) zapisów mBanku niewiele
    zmienia w znaczeniach tych (debet i kredyt) czy innych słów.

    Możesz poprosić kogoś z mBanku (lub PKO) o wytłumaczenie Ci tych
    terminów. W obu tych bankach pracują sympatyczne kobiety, które
    być może zdołają Ci to i owo wyjaśnić. :) (zdołają, zanim je zirytujesz)

    --