    From: janek z pola <a...@e...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: gdzie schować kasę < 100 tys zł.
    Date: Sat, 09 Apr 2016 21:26:45 +0200

    witek wrote:

    > takimi drobnymi kwotami nikt sie na poważnie nie zajmuje.
    > Teraz złota nie opłaca się kupować.
    > Inflacja też mizerna wiec nawet zamiana na uero lub dolary nie
    > gwarantuje zysku.

    To jest ciekawe, co piszesz. Gdyby zamienił te PLNy na EURo w połowie
    stycznia (jak był kurs 4.49), to jak na początku kwietnia był kurs 4.26 to
    kolega by miałby piękną stratę 5%. Jednak jakby zamienił PLNy na EURo pod
    koniec grudnia 2015 (gdy był kurs 4.24), to w połowie stycznia przy kursie
    4.49 byłby 6% do przodu.

    Jakoś nie mogę zrozumieć, jaki jest związek inflacji w Polsce z chronieniem
    wartości poprzez zmianę waluty z PLN na EUR. Kurs PLN do EUR skacze sobie w
    okresach - powiedzmy - kwartalnych powodując spadki lub wzrosty kursu o 10%.
    To się dzieje przy niskiej inflacji w Polsce. Co w takim razie sugerujesz -
    gdyby inflacja była w Polsce - powiedzmy - 5% w skali roku, to jaki byłby
    jej wpływ na kursy walut.

    --
    Wysłane z pola.