    From: "kashmiri" <s...@a...nie.znajdziecie>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: geneza kar za opoznienia splaty kredytu?
    Date: Fri, 22 Aug 2008 00:47:47 +0200

    Użytkownik "Wwieslaw" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:g8i1ar$b2c$1@news.onet.pl...
    > krzysztofsf wrote:
    >/.../ Przyklad z czasow mojego pobytu w USA.
    > Zalozylem konto w Susquehanna Bank (bo byli blisko, mieli dobra reputacje
    > i jakas promocje).
    >
    > Prowadzenie rachunku - gratis. Wypukla karta debetowa - gratis. Dostep
    > elektroniczny - gratis. Dla mnie bomba.
    >
    > Zanim zaznajomilem sie z offlajnowoscia amerykanskich systemow bankowych
    > (transakcje autoryzowane w terminalu potrafily byc zaksiegowane po
    > tygodniu), wdepnalem w overdraft. -2USD (dwa dolary amerykanskie na
    > minusie) poskutkowalo oplata karna w wysokosci 40USD :) Probowalem
> [...]

    To samo w Wlk Brytanii - cała podstawowa funkcjonalność za darmo. Nawet
    więcej niż w USA, bo wypłaty bankomatach wszystkich innych banków też są
    darmowe. Kary za unauthorised overdraft były kiedyś 35 GBP, potem zabrał się
    za to ichniejszy UOKiK, więc banki zmniejszyły karę do 12 GBP (skarg poniżej
    tej sumy UOKiK nie rozpatruje). W tej chwili od półtora roku trwa sprawa
    sądowa o legalność tej kary oraz czy może traktowana jako praktyka handlowa
    (czyli w ogóle podpadać pod UOKiK), ale banki raczej przegrają... Niełatwe
    jest życie banków w UK...

    k.