    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: getin miesza
    Date: Wed, 30 Aug 2023 15:27:50 +0200

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Uu, no to takich tandet jeszcze nie miałem.
    > Napisz, jaki to bank, typ karty - oraz producent blankietu.

    Nie wiem, może je źle traktuję - siedzą w portfelu jak wszystkie
    poprzednie. Natomiast działają, co w przypadku innych kart nie zawsze
    było oczywiste. Obecnie rozwarstwiła mi się Mille idemia, aczkolwiek
    poprzednia też nie była rewelacyjna (już nie pamiętam producenta).

    > Moja diagnoza to brak możliwości zapisu na chipie przez styki.
    > Bo, co ciekawe, zapis ogólnie był - przez pikacza, odczyt karty telefonem pokazywał
    > nieudane próby wypłaty z bankomatu, z pasującymi sumami.

    Ciekawe. Wygląda mało hardwarowo, dziwne.

    > Przy okazji ciekawe spostrzeżenie, ze bankomaty potrafią zupełnie różnie działać.
    > Przypomniało mi to taki dziwny mini-bankomat w leroy-merlin przy Puławskiej
    > dawno temu (2014, a może nawet 2008-9) - nie dość, że nie połykał karty, tylko się
    tak wsuwało
    > jak do terminala, to jeszcze o PIN pytał na samym końcu, a nie na
    > początku.

    To się zdarza. Generalnie PIN jest potrzebny na końcu, a w ogóle może
    być czasem niepotrzebny - to po co pytać.
    --
    Krzysztof Hałasa