    From: "kashmiri" <x...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: hamerykańskie banki
    Date: Sun, 18 Oct 2009 12:39:46 +0400

    Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> had the courage to write:
    > Hello,
    >
    > Czy ktoś obeznany (bradley.st?) mógłby polecić jakiś bank w USA, który:
    >
    > - bez problemów otworzy rachunek dla nie-citizena bez adresu w usa
    > - udostępnia jak największy poziom "online'owości" (czyli mbank - tak,
    > polbank - nie)
    > - dostęp online ma być jak najmniej wymagający załatwiania czegokolwiek
    > na terenie usa (w szczególności - jak user źle wklepie hasło, to ma się
    > dać odblokować dostęp z Polski, np. przez telefon, bez konieczności
    > kupowania biletu i zapierniczania przez ocean do "najbliższego"
> [...]

    Tja, przyglądam się tematowi od paru lat....

    Teoretycznie da się, ale:

    1) "Zwykłe" banki: Praktycznie KAŻDY bank - czy marmurkowy, czy online - już
    na etapie składania wniosku żąda podania numeru SSN (nieliczne przyjmują
    albo ITIN). (a) SSN możesz otrzymać tylko OSOBIŚCIE, a na pewno musisz
    wykazać legalność pobytu i prawo do pracy oraz pieczątkę z granicy w
    paszporcie. (b) ITIN można otrzymać zdalnie - ale musisz w tym celu mieć
    dochody (np. oszczędności) podlegające opodatkowaniu w USA i złożyć
    odpowiednie zeznanie wraz z wnioskiem o ITIN (do pobrania z internetu) (c)
    Można też na wniosku o konto podać fikcyjny SSN/ITIN, ponoć czasem
    przechodzi, bo nie wszytkim bankom chce się przeprowadzać weryfikację
    online; albo (d) można wykłócać się, że wg pewnych ustaw w USA instytucja
    prywatna nie ma prawa żądać podania SSN (google "bank account without SSN").

    2) "Klient banków międzynarodowych": Jesteś klientem Citi/HSBC/itd. za
    granicą, powiedz im, że przenosisz się do USA i potrzebujesz konto już,
    niech otworzą je zdalnie. Ponoć kiedyś działało.

    3) "Klient międzynarodowy": niektóre duże banki - nie pamiętam niestety
    które - prowadzą specjalne usługi typu premium biznesmenów z obcych stron
    (nie-rezydentów nie-obywateli). Musisz poszukać sam.

    4) Wiele kart "new to credit" (karty VISA/MC przedpłacone/zabezpieczone,
    raportujące jednak do BIK-ów, a więc budujące historię kredytową) działa na
    zasadzie powiązania rachunku karty ze specjalnym kontem. Karty te,
    kosztujące zresztą trochę (ok. 60-150 USD/rok), wydaje mi się, adresowane są
    do nielegalnych imigrantów itp. i zapewne mają dużo "łagodniejsze" procedury
    weryfikujące tożsamość. Przykłady:

    www.ultravx.com
    www.publicbankcard.com/visa-black-credit-card.php
    www.appliedbank.com/cards.aspx
    www.nmbonline.com/creditcards.html

    Co do adresu, jedynym wyjściem (z wyj. punktów 2 i 3) jest skorzystanie z
    firm oferujących wirtualny adres i mail forwarding - jest ich w USA setki, w
    najprzeróżniejszych cenach (od "abonamentu" do "pay-as-you-go). Google is
    your friend.

    Koniecznie daj znać, jak Ci się coś uda.

    Na razie,
    k.