    From: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: hipoteka na nieruchomosc obciazona juz hipoteka
    Date: Sun, 6 Feb 2005 17:39:41 +0100
    Sender: d...@p...onet.pl@zagorze.smstv.pl

    > czyli te hipoteke przejme ja wraz z zakupem nieruchomosci (jak padlo
    > wczesniej hipoteka jest do nieruchomosci nie do czlowieka), obecny
    > wlasciciel dostanie swoja czesc i jego juz nic wiecej nie obchodzi, bo
    > nieruchomosc z hipoteka sa moja wlasnocia tak ? I co dalej z ta hipoteka ?
    > Czy bank pozwoli mi ja splacac jako kredyt czy jak to ma wygladac ?

    NIE
    Hipoteka jest ściśle powiązana z długiem - jak dług nie istnieje to hipoteka
    podlega wykreśleniu.
    "Przejęcie" hipoteki jest możliwe tylko i wyłącznie w przypadku przejęcia
    długu.

    Jak nam wprowadzą tzw. dług gruntowy to takie manewry będą możliwe.

    > w banku twierdzili ze najpierw musze splacic te aktualna hipoteke zeby
    > kupic nieruchomosc, czyli splacic w momencie kupna a potem po miesiacu
    > (lub
    > 6-ciu - kazda pani mowila cos innego) dadza mi kredyt czyli zaloza jeszcze
    > raz hipoteke, ale na ten okres miesiaca musze miec srodki na koncie w
    > wysokosci 110% planowanego kredytu hipotecznego lub jakies inne
    > zabezpieczenie - a nie mam.

    Zmień bank bo albo mają dziwne przepisy albo niekompetentnych pracowników.

    Możesz kupić nieruchomość z obciążeniem hipotecznym pod warunkiem spłaty
    długu zabezpieczonego hupoteką. Czy to zrobisz z własnych czy bankowych
    środków to juz jest nie ważne. Ważne żeby w akcie notarialnym było określone
    na co idą pieniądze.

    Darek