    From: paranoix <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: historia kredytowa - a kredyt hipoteczny
    Date: Mon, 09 Aug 2010 14:50:51 +0200

    W dniu 2010-08-06 11:05, tr pisze:
    > Witam
    >
    > nigdy nie brałem kredytu zawsze zylem za swoje - chetnie bym tak robil dalej
    > ale niestety nie mam gdzie mieszkac wiec kredyt hipoteczny bym wziął. Pan w
    > moim banku mnie przekonywał ze warto w takiej sytuacji wziac kredyt np na
    > jeden dzień, zeby zrobic sobie historie kredytowa
    >
    > NIe wiem jakie to ma znaczenie dla banku ale penwie ktoś z was przechodził
    > przez coś takiego - prosze o pomoc

    Ktoś z pustą historią kredytową jest zwykle dla banku mniej wiarygodny
    niż ktoś z pozytywną. Wstępną ocenę wykonują automatyczne systemy
    scoringowe, których algorytmy na czymś swój werdykt muszą oprzeć.
    Najlepiej nie brać kredytu gotówkowego w banku, tylko kupić np. suszarkę
    za 70 zł w Media Markt (lub w dowolnym innym elektrosklepie) gdzie są
    raty 0% i spłacić od razu całość. Każde takie wydarzenie będzie
    odnotowane w BIKu, co pozytywnie wypełni Twoją historię kredytową.
    Możesz też wyrobić kartę kredytową z niskim limitem i porobić trochę
    transakcji, pamiętając o terminowej spłacie. Po kilku takich iteracjach
    zamów sobie bezpłatny raport z BIKu, gdzie zobaczysz ślady po wszystkich
    tych działaniach i udaj się ponownie do banku.

    Nie twierdze, że kredytu nie da się uzyskać bez historii kredytowej, ale
    mając ją będzie na pewno łatwiej, przez co być może i taniej.

    Zbyszek