  • Data: 2010-05-15 14:46:45
    Temat: Re: hsbc opinia
    Od: Kwik <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    MarekZ pisze:

    > Moim zdaniem jest to oferta dla drobnego przedsiębiorcy (lub zapalonego
    > turysty), który wykonuje niezbyt wysokie transakcje międzynarodowe (nie
    > jest zainteresowany ofertą Premier), szczególnie jeśli wykonuje je
    > czasami w GBP albo jego kontrahenci posiadają rachunki w HSBC.

    Lol, to niezbyt szeroka grupa docelowa by byla...
    Dla drobnych przedsiebiorcow jest Business Direct, o ile sie nie myle.

    > Ale w sumie pytanie zadałeś ciekawe. Może mamy kogoś z HSBC na grupie?
    > Kto miał być klientem docelowym oferty Advance?

    Bylem na prezentacji tego produktu, zbyt dokladnie nie sluchalem, ale
    zidentyfikowali jakies trzy profile typowego klienta - jednym byla
    "kobieta sukcesu", drugim - profesjonalisci w okolicach trzydziestki o
    dobrej sytuacji materialnej, myslacy o zabezpieczeniu rodziny, trzeciego
    nie pamietam.

    Z tego co sie zorientowalem, to ma byc cos w rodzaju "malego Premiera" -
    takiego wstepu, kiedy jeszcze nie masz wystarczajaco duzo kasy, ale
    dobrze rokujesz na przyszlosc. Zalozenia byly takie, zeby klient
    dostawal cos, czego nie ma w innym banku. Takimi wyroznikami ma byc
    m.in. coroczne spotkanie z doradca w sprawie ustalenia planu finansowego
    na dany rok. To mogloby byc swietne, tylko obawiam sie ze sprowadzi sie
    nie do faktycznej analizy Twoich potrzeb finansowych, a do ciaglego
    wciskania nowych produktow HSBC (a to planu oszczednosciowego, a to
    funduszy, a to jeszcze czegostam). W kazdym razie, plany oszczednosciowe
    i dostep do inwestycji ma byc glownym atutem - sek w tym, ze chyba tylko
    oni mysla ze te produkty sa unikatowe i rewelacyjne, rynek zdaje sie
    miec to w nosie. Inny wyroznik to ubezpieczenie podrozne na calym
    swiecie (chyba).

    Moim zdaniem ogromnym minusem jest brak domu maklerskiego (ok, placisz
    10 czy 20 zl na miesiac, ale faktycznie masz tam wszystko - tymczasem tu
    nie masz jednej z podstawowych rzeczy). Oferta jest godna polecenia,
    jesli ktos duzo podrozuje, sluzbowo badz prywatnie, badz czesto zmienia
    miejsce zamieszkania - jakby na to nie patrzec, to jeden z najwiekszych
    bankow swiata, chociaz patrzac na ich dzialania w Polsce - to nie wiem
    jakim cudem ;-)

    Kwik