eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiideabank - inne oprocentowanie a inne odsetki, wrażenia - odpis z EDG › Re: ideabank - inne oprocentowanie a inne odsetki, wrażenia - odpis z EDG
  • Data: 2011-02-12 08:32:22
    Temat: Re: ideabank - inne oprocentowanie a inne odsetki, wrażenia - odpis z EDG
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiatrak pisze:

    > Widocznie korzystamy z jakis innych systemow, ale mnie naliczają
    > odsetki za pierwszy dzien o polnocy i drugiego dnia saldo nie rowna
    > sie saldu z dnia pierwszego...
    >
    > --------------------------------------
    > Czyli naliczaja ci pierwsze odsetki DRUGIEGO dnia.

    Nie ważne kiedy naliczają - ważne za co są to odsetki. Nawet jeśli
    naliczają drugiego dnia, to są to odsetki za pierwszy dzień.

    > To po co dopisałeś odsetki pierwszego dnia?

    Bo nie dopisał ostatniego. Jeśli umówimy się, że odsetki za pierwszy
    dzień naliczane są drugiego dnia, to analogicznie odsetki za
    przedostatni dzień naliczą się ostatniego. Niczego nie zmieni to więc w
    kalkulacji, bo liczba dni (czy też raczej "liczba północy w okresie
    trwania lokaty") i tak pozostaje równa licznie naliczeń odsetek.

    > A jak jest przy lokacie jednodniowej? Możesz wypłacić z odsetkami
    > następnego dnia, czy w dniu wpłaty?

    Następnego dnia, bo w międzyczasie minęła północ. Trzeba zatem tylko
    policzyć ile w okresie trwania lokaty było północy - i dokładnie tyle
    samo razy muszą się naliczyć odsetki, niezależnie od tego kiedy
    konkretnie to naliczenie nastąpi (przed północą, czy po północy).

    Jeżeli naliczają odsetki o jeden raz mniej niż było w międzyczasie
    północy, to robią to źle.

    --
    MiCHA