    From: Jan Strybyszewski <k...@...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: inflacja
    Date: Mon, 29 Jun 2009 22:07:38 +0200

    olob kowalski pisze:

    > czy to ważne kto dostał Jobla, skoro definicja mówi że inflacja to wzrost
    > ilości pieniędzy na rynku to ten kto dokłada (dodrukowuje) te pieniędze jest
    > winny inflacji /chyba logiczne no chyba że ekonomia to nauka nielogiczna w
    > co zaczynam wierzyć/

    Inflacja NIE JEST WZROSTEM ILOSCI PIENIADZA kto cie oszukal ?
    Wystarczy pogloska o wejsciu ruskich do polski i masz inflacje bez
    zwiekszenia podazy pieniadza.

    > banki ale chyba centralne w poszczególnych krajach tylko na czyje polecenie
    > dla przykładu w polsce NBP Skrzypek sam wpadł na pomysł aby od stycznia 2008
    > do stycznia 2009 dodrukować 15mld zł

    Na orzeszki :) Masa pieniadza w kraju MUSI rosnac wzrast ze wzrostem PKB
    jestes wstanie pojac ze liczba pieniadza moze spasc wystarczy pare
    niesplaconych kredytow ?

    > to co pkobp, wbk, bre itd mają swoje drukarnie do drukowania pieniędzy?
    > chyba żartujesz, albo nie wiesz co piszesz

    Wiem doskonale. Banki kreuja pieniadz z niczego. Dopisuja sobie do
    twojego konta 10tys pozyczki ot tak poprostu, yslales ze musza miec
    depozyty ?

    > gdyby drukowanie zwiększało konsumpcję to drukowanie kasy byłoby lekiem na
    > każdy kryzys, to nie chodzi o konsumpcję

    Jest lekime na kazdy kryzys inflacja wywoluje obieg pieniadza.
    Jesli podaz pieniadza jest stala w kryzysowym momencie pieniadz znika z
    rynku.

> [...]
    > darmozjadów z nimi związanych) aby część z tych 100zł wróciła do państwa X
    > musi ono nałożyć podatki na społeczeństwo z którym wymienia się pieniędzmi i
    > tak część z tych 100zł wraca do państwa ale pozostałę nie wracają w kutek
    > czego państwo X ma braki i władza zaczyna głodować więc wpada na pomysł
    > dodrukujmy pieniędzy brakujących tak żeby społęczeńtwo się nie dowiedziało
    > ile drukujemy i tak GUS podaje inflację ze wzrotu cen żywności która wynosi
    > ok 4,5% a państwo drukują kasę tworzy inflację na poziomie 15%
    > czyste oszutwo :) ale ciemny i zastraszony lud wszystko kupi :)))))

    Panstwo i rzad nie tworza zadnych wirtualnych pieniedzy

    > ale bank drukuje na polecenie rządu

    Wydaje ci sie

    > decyduje dlatego ponieważ rządowi brakuje pieniędzy z tej protej przyczyny
    > że między innymi żywność surowce powstają bez wpływu pieniądza, ropa jest i
    > już gaz jest i już, zboże to woda i słońce i na dodatek co roku bez inflacji
    > zboże rośnie i jak rząd dziś kupi dobra konsumpcyjne i ściągnie część kay w
    > potaci podatków to zaczyna mu brakować na kolejny rok bo dobra konsumpcyjne
    > są niezależne od pieniędzy i tak co roku trzeba drukować bo władza musi
    > zrobić z ciemniaków matołów :))))

    Panstwo pozyza pieniadze od ludzi obligacje i bony.

    Szkoda ze nie realny