  • Data: 2009-07-03 12:15:11
    Temat: Re: inflacja
    Od: "Baloo" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    "\n" <n...@m...xy> napisał

    > "Obciążenia podatkowe nie są na poziomie 70% bo ich wysokość po mnie
    > spływa".

    To moje słowa? Nie przypominam sobie, a na manipulacje nie zwykłem
    odpowiadać.
    Poza tym rozmawiamy teraz już tylko o VAT, więc skup się, bo dyskusja
    zaczyna wymykać Ci się spod kontroli :)
    Tak, VAT po mnie spływa. Nie mam pomysłu, jak Ci to bardziej obrazowo, niż
    na przykładzie z wężem i ogródkiem, wytłumaczyć.

    > Ty jednak kompletnie tego nie kumasz.

    Kumam doskonale mechanizm VAT. Nie kumam tylko Twojego zbulwersowania.
    Dlaczego się tak nie miotasz mając świadomość, że sprzedawcy dorzucają do
    towaru czasem nawet i 100% marży, zamiast tylko 2%? Że istnieją zmowy
    cenowe monopolistów? Że nie jesteś w stanie jako zwykły konsument
    przeskoczyć wielu "niesprawiedliwości" w zawieraniu umów? I że gdyby tak
    nie było, to mógłbyś TYYYYYLE zaoszczędzić. To Cię już tak nie rusza?

    > Drobny kombinator nie jest tematem dyskusji.

    Co jest niby kombinowaniem? Zakupy zagranicą czy założenie firmy i
    możliwość odliczania VAT'u?

    > Nie, z Twoich wyobrażeń, a ja nie przedstawiam swojej koncepcji tylko
    > stan faktyczny "w temacie" opodatkowania w Polsce.

    Skoro napisałeś, że im więcej się zarabia, tym więcej się wydaje, to
    logicznie rzecz biorąc w drugą stronę zasada działa identycznie. Jeśli tego
    nie rozumiesz, to ... cóż. Pomijam już fakt, że dla rozluźnienia atmosfery
    po prostu sobie zażartowałem, ale tego też nie załapałeś.