  • Data: 2009-10-21 14:51:44
    Temat: Re: jak działają KK?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "KJ Siła Słów" hbn78t$1cq$...@n...news.neostrada.pl

    > Ale masz sklep czy tak se piszesz ?

    > Mój znajomy ma sklep i mówi, ze mu to absolutnie nie przeszkadza.

    A mnie przeszkadzało i uważam obrót makulaturą za skraj głupoty.
    Nie wiem, jakimi pieniędzmi obracał Twój znajomy -- może napiszesz.

    > w ciągu ostatniego pół roku ile razy słyszałeś o problemach z kartami a ile razy o
    problemach z podrabianiem gotówki ?

    Dwa razy zero. :)

    > Wg niego gdyby w handlu detalicznym była tylko gotówka byłby do przodu o kilka
    tysięcy miesięcznie.

    Wg niego. :)

    > Karty początkowo były dla bogatych ludzi. Potem zaczęły się upowszechniać, ale
    pamiętam wejście do Polski Citi z Visą - wymagali
    > dość dużych na owe czasy dochodów - powtarzali pierwotny schemat.

    > Dziś karty są wszędzie. Dla kupujących znaczne ułatwienie życia.
    > Ale ze sprzedawców operatorzy zdzierają skórę, mając teraz dużą przewagę - klienci
    już z kart nie zrezygnują.

    Ach ci biedni sprzedawcy... Kupują spodnie za złotówkę, sprzedają za
    sto złotych, z czego trzy złote muszą oddać bankom... Trzy razy
    więcej płacą bankowi niż dostawcy -- paranoja!!!

    Najchętniej by sprzedawali na bazarze, na kartonowym pudełku, w błocie
    i w zimnie, ale że są już galerie i hipermarkety, z których klienci
    nie zrezygnują...

    > Poza tym w Polsce banki są drogie - opłaty za to i tamto i siamto, więc czemu
    operatorzy mieliby mieć inne podejście ?

    Ja za nic nie płacę bankom wprost. Jeśli płacę, to tylko w ten sposób,
    że bank zarabia na moich obrotach zbyt wiele. Na przykład bank daje mi
    4%, podczas gdy mógłbym w innym banku mieć 6%.

    > Może potrzeba na rynku więcej operatorów ?

    Może.

    > eService, Polcard, ilu ich jest w Polsce ?

    Nie wiem.

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'