eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankijak najtaniej wysłać 100.000 przelewów z konta osobistego?Re: jak najtaniej wysłać 100.000 przelewów z konta osobistego?
  • Data: 2009-08-27 20:44:32
    Temat: Re: jak najtaniej wysłać 100.000 przelewów z konta osobistego?
    Od: AP <###@###.pl> szukaj wiadomości tego autora

    k...@o...pl pisze:
    > w tytule wątku nie ma pomyłki. planuję dokonanie stu
    > tysięcy przelewów (CHYBA wymyśliłem sposób na ulepszenie
    > pomysłu Leszka) ALE zastanawiam się jak najtaniej wysłać
    > coś takiego, przy czym pod pojęciem "najtaniej" rozumiem
    > ograniczenie czasu i własnej pracy kosztem rozsądnej ceny.
    >
    > reczne wpisywanie tysięcy nr kont, zatwierdzanie tysiącami
    > kodów jednorazowych, zaspamowanie na śmierć mojej komórki
    > hasłami sms-owymi, noszenie pliku list haseł jednorazowych
    > w ciężkim plecaku, to nie to o czym marzę.
    >
    > słyszałem coś że są jakieś systemy do wysyłania masowych
> [...]

    Przykładowy scenariusz:

    1. r-ki tak czy inaczej musisz za pierwszym razem gdzieś wklepać - by je
    mieć w postaci zero-jedynkowej :)
    Możesz od razu wklepać np. w program Eliksir:
    http://programy.internetstandard.pl/pc/5344/Eliksir.
    0.5.html
    Przy czym bazę kontrahentów trzyma bodajże w zwykłym pliku tekstowym,
    ale za to generuje gotowe pliki z przelewami w tzw. formacie ELIXIR.
    Nie wiem, czy ma jakieś ograniczenia na ilość wierszy w pojedynczym
    pliku - nawet jeśli, to 100tys. przelewów podzielić Ci na n-plików.

    2. Import przelewów z plików w formacie ELIXIR oferuje np. BOŚ (można
    sprawdzić na wersji demo).
    Wydaje mi się, że przez chwilę widziałem również podobną opcję w wersji
    demo systemu Aliora, ale to było dość dawno temat - teraz jakby nie ma...

    Niektóre banki oferują tzw. grubego klienta, np. w postaci VideoTEL'a,
    zazwyczaj firmom lub tzw. klientom instytucjonalnym. Wówczas jeśli r-ki
    kontrahentów masz już np. w programie FK, wówczas tam generujesz
    odpowiednie pliki z przelewami i wczytujesz je do klienta (VideoTEL) i
    następnie przy jego pomocy wysyłasz przelewy do banku celem ich realizacji.

    Zasadnicze pytanie na początek - czy i w jakiej postaci masz te 100k
    rachunków...

    W razie czego - służę dalszą pomocą :)

    AP