    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: jak odebrać pieniądze?
    Date: Thu, 9 Oct 2008 06:28:23 +0000 (UTC)

    Dnia Wed, 08 Oct 2008 23:38:48 +0200, rfv14 napisał(a):

    > W jaki sposób mogę odebrać pieniądze, które ktoś wpłacił na konto banku?
    >
    > Mam taką sytuację:
    > Za pomocą polecenia przelewu, wpłaciłem pieniądze w banku PKO BP na konto
    > innej osoby. Ona jednak stwierdziła, że nie przyjmie tych pieniędzy, i
    > "odeśle je na nr konta z którego zostały wysłane". Jak rozumiem to chodzi
    > jej o numer banku, ponieważ ja wysłałem te pieniądze nie przelewem, tylko
    > przez polecenie wpłaty (czyli bez podawania mojego konta). Gdzie powinienem
    > się zgłosić, żeby odebrać pieniądze? Mam oczywiście potwierdzenie polecenia
> [...]

    Nie masz metody odebrania tych pieniędzy.

    Zdarzyły się dwie rzeczy.

    1. Ty wpłaciłeś pieniądze na konto "innej osoby". Ta osoba tych pieniędzy
    nie chce.

    2. Ta "inna osoba" wpłaciła pieniądze na konto banku lub poczty (nie wiem
    gdzie dokonywałeś wpłaty). Ciekawe czy poczta lub bank je chce? Może też
    nie bardzo, bo przy prowadzeniu pełnej księgowości taka nieuzasadniona
    wpłata to duży kłopot.

    Twój problem polega na tym, że te dwie rzeczy z formalnego punktu widzenia
    nie mają ze sobą żadnego związku. Ty nadal możesz prosić tę "inna osobę"
    aby ci zwróciła pieniądze. Być może nawet możesz pozwać ją o taki zwrot do
    sądu - nie wiem dlaczego (bo tego nie piszesz) wpłaciłeś jej jakieś
    pieniadze. Ta "inna osoba" może prosić lub pozwać do sądu o zwrot jej
    pieniędzy bank lub pocztę. Ty tego zrobić w żaden sposób nie możesz.