    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: jak to jest z zajęciem komorniczym za mandat?
    Date: Fri, 19 Mar 2010 12:07:18 +0100

    Olgierd pisze:

    > Ale to by oznaczało, że ryzyko niepowodzenia egzekucji spoczywałoby
    > właśnie na banku, który "robiłby sobie debet", a później martwiłby się,
    > czy dłużnik w ogóle raczy go spłacić.

    Skoro ustala takie opłaty, to już jego zmartwienie jak je wyegzekwuje.

    > Dla wierzyciela byłby to o tyle sympatyczne, że wystarczałoby wskazać
    > komornikowi egzekucję z rachunku, komornik robiłby debet na koncie
    > dłużnika -- i sprawa załatwiona.

    Co innego debet z zajętej kwoty, a co innego debet z opłat bankowych.
    Normalną rzeczą jest, że banki jakoś rozwiązują sobie sytuację, kiedy
    brak środków na pokrycie np. opłaty za konto. Przypuszczam, że wówczas
    opłata ta jest pobierana od kolejno wpłyniętych środków.

    --
    Liwiusz