  • Data: 2004-09-02 10:44:23
    Temat: Re: jak wyplacic bez odsetek kredytowka..
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    > Karta kredytowa IMHO najlepiej odpowiada potrzebom osoby, która nie ma
    > problemów z pieniędzmi - czyli nie korzysta z karty jako produktu
    > kredytowego.

    Prawda.

    > Ewentualna wypłata gotówki (prowizja) nie boli takiej osoby
    > tak bardzo, jak dyskomfort braku gotówki w konkretnej sytuacji np. braku
    > mozliwości zapłaty.

    Zgoda, choć, ja w ciągu ostatnich 5 lat tylko raz zapłaciłem prowizję za
    wybranie gotówki z bankomatu.

    > Poza oczywistymi dla każdej innej karty bankowej zaletami, zaleta karty
    > kredytowej to rodzaj potwierdzenia finansowego statusu - np. wynajęcie
    > samochodu bez jej posiadania często nie jest możliwe, podobnie prostsza
    > bywa rezerwacja hotelu.

    Z tym statusem, to bez przesady. Bezrobotny też może posiadać kartę
    kredytową - najzupełniej legalnie.

    > Karta pozwala na elestyczniejsze zarządzanie osobistymi aktywami, dobra
    > karta rzadziej wymaga połączenia w czasie autoryzacji, posiada większe
    > limity, które nie są przydzielane dla innych.

    Też zgoda. Choć te karty są poza możliwościami znakomitej większości ludzi.

    > Większość zalet kk posiada karta charge, tak na dobrą sprawę, komuś,
    > kogo na nia stac kk jest zbędna.

    Tak, choć, ja przy okazji mogę zarobić 100-200PLN rocznie, dzięki płaceniu
    kk. I robię to, bo niby dlaczego miałbym nie zarobić tych pieniędzy. Mimo,
    że jestem w lepszej sytuacji finansowej niż 90% Polaków.

    > Natomiast z punktu widzenia banku klient docelowy jest nieco inny, tzn.
    > optymalny klient to pacjent o względnie dobrym statusie majatkowym, ale
    > na granicy płynności - taki, który płaci odsetki, opłaty karne etc. a
    > nie stanowi znaczącego zagrożenia niewypłacalnością.

    Takich "inteligentnych inaczej", to na pbb raczej nie znajdziesz ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret