  • Data: 2004-09-02 10:02:45
    Temat: Re: jak wyplacic bez odsetek kredytowka..
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 9/1/2004 11:02 PM, Krzysztof K. Maj wrote:

    > A mógłbyś wyjaśnić, do potrzeb jakiego typu klienta karta kredytowa
    > jest dopasowana? Jakiej są jej zalety?
    > Bo o wadach (zresztą tylko niektórych) już mieliśmy możliwość poczytać.
    > Dla mnie sensowność używania karty kredytowej jest dosyć dyskusyjna i
    > chyba coś w tym jest, skoro banki starają się je wciskać komu się tylko
    > da.

    Karta kredytowa IMHO najlepiej odpowiada potrzebom osoby, która nie ma
    problemów z pieniędzmi - czyli nie korzysta z karty jako produktu
    kredytowego. Ewentualna wypłata gotówki (prowizja) nie boli takiej osoby
    tak bardzo, jak dyskomfort braku gotówki w konkretnej sytuacji np. braku
    mozliwości zapłaty.

    Poza oczywistymi dla każdej innej karty bankowej zaletami, zaleta karty
    kredytowej to rodzaj potwierdzenia finansowego statusu - np. wynajęcie
    samochodu bez jej posiadania często nie jest możliwe, podobnie prostsza
    bywa rezerwacja hotelu. Zalety te posiada również karta charge, w
    ogólności embosowana - jednakże kredytowa ma w ogólności nieco szerszy
    zakres działania.
    Do kart kredytowych dołączane są róznego rodzaju bonusy, np. możliwość
    preferencyjnego traktowania okaziciela na lotniskach - dla osoby o
    odpowiednim statusie majątkowym może to mieć znaczenie.

    Karta pozwala na elestyczniejsze zarządzanie osobistymi aktywami, dobra
    karta rzadziej wymaga połączenia w czasie autoryzacji, posiada większe
    limity, które nie są przydzielane dla innych.

    Większość zalet kk posiada karta charge, tak na dobrą sprawę, komuś,
    kogo na nia stac kk jest zbędna.

    Natomiast z punktu widzenia banku klient docelowy jest nieco inny, tzn.
    optymalny klient to pacjent o względnie dobrym statusie majatkowym, ale
    na granicy płynności - taki, który płaci odsetki, opłaty karne etc. a
    nie stanowi znaczącego zagrożenia niewypłacalnością.

    Jasne jest więc, że punkt widzenia klienta i banku nie pokrywaja się, a
    tym, żeby namówić grupę docelową (inną, niż ta, której potrzebom i
    mozliwościom odpowiada kk) zajmuje się dział marketingu.

    Jako potrzebę, która produkt zaspokaja rozumiem osiąganie niskiego
    kosztu zarządzania "aktywami" np. robienie zakupów.

    W tym znaczeniu nie jest porzebą np. posiadanie prestiżu za wszelką cenę
    - realizowaną np. przez bezrobotnego, który ostentacyjnie wypłaca z
    bankomatu kilka tysięcy goldem - lub okazuje go przygodnie poznanej
    kobiecie przed aktem seksualnym.

    PZdr: Catbert