  • Data: 2008-07-25 18:17:58
    Temat: Re: karta kredytowa, pomoc
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "javier" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    news:4f8f141b-ff63-44a7-9fb7-73aaa04cf843@b30g2000pr
    f.googlegroups.com...
    dziękuję wszystkim za odpowiedzi, mam jeszcze kilka wątpliwości:

    1. Polecacie wziąć 2-3 karty, jednak za każdą z nich będę musiał
    zapłacić... czy z np. dwóch z trzech mogę zrezygnować bezpośrednio po
    powrocie czy też podpisuje się umowę na x lat? Wtedy spłacanie przez
    ten czas kilku kart może być uciążliwe (myślę o opłacie rocznej).

    Karty otrzymasz bez opłaty za pierwszy rok. Po 10 miesiącach możesz je
    wypowiedzieć, o ile nie wydasz nimi na tyle aby wznowienie było darmowe.
    Przy VG ING 12k, przy Amex zielonym chyba nadal Mille nie wprowadziło
    zwolnień z opłaty za obrót - kuriozum. Ta z ING nie będzie generować żadnych
    kosztów dodatkowych. Amex z Mille ma płatne ubezpieczenia, które możesz
    wyłączyć telefonicznie. Zrezygnować z kart naturalnie możesz po powrocie.

    2. Jak wygląda kwestia bezpieczeństwa? Kupuję coś przez sieć, podaję
    numer karty, jednak nigdzie się nie podpisuję - czy ktoś może taki
    numer wykorzystać (nieuczciwy sprzedawca) do własnych celów i narobić
    mi długów? (nie sądzę, stąd pytanie jak to przebiega pokrótce).

    Może się zdarzyć, ale to mało prawdopodobne. Przez sieć kupujemy tylko w
    witrynach godnych zaufania.

    3. Karty AMEX - no właśnie, tak gdzie jadę byłoby to świetne
    rozwiązanie, na pewno są tam popularne i powszechnie akceptowane.
    Jednak jak to wygląda w Europie/Polsce? Czy są jakieś poważne minusy
    używania AMEXA w stosunku do Visa/MC na starym kontynencie?

    Amex ma w PL znacząco gorsza akceptowalność w stosunku do Visa i MC. W
    dużych miastach nie jest źle, ale na zadupiach tragedia. Karta Amex z Mille
    to taki troszeczkę udawany Amex, no ale Amex. Warto go wziąć w tamte rejony.
    Z otrzymaniem takiego zwykłego Amexa byłoby w PL nieco więcej zachodu i
    chyba nie warto.

    marekz