  • Data: 2008-08-08 13:08:30
    Temat: Re: karta z autoryzacj? pin
    Od: Piotr Auksztulewicz <w...@h...net> szukaj wiadomości tego autora

    "W?odziu" <p...@w...pl> wrote:
    > A wyt?umacz mi co dlaczego z PINem jest gorsza??

    Lepsza/gorsza, poczytaj umowę i regulamin.
    Kilka punktów do przemyślenia:

    1. Często gęsto bank NIE ODPOWIADA za transakcje z PINem. Więc jak
    ktoś podejrzy PIN a potem walnie Cię w łeb i kartę zabierze to kaplica.
    2. PIN jest niecharakterystyczny dla jego użytkownika w odróżnieniu od
    podpisu. Podrobiony podpis można zakwestionować - jeśli nie przy kasie to
    przed sądem.

    A z drugiej strony:

    1. Podpisu prawie nikt nie sprawdza. Przećwiczone na karcie mBanku,
    na której podpis rozmazuje się po 1,5 roku. Na kilkaset transakcji
    "rozmazaną" kartą tylko trzy (słownie: 3) razy sprzedawca/yni
    raczył/a mieć wątpliwości. A jeśli już sprawdza, to nie jest
    grafologiem.
    2. Wzór podpisu jest na karcie w odróżnieniu od PINu.

    No więc wybieraj...

    Ja póki co mam mBankową bez chipa, ale kończy się wkrótce.
    Zastanawiam się, czy nie spierniczać z tą kartą gdzieś indziej,
    zwłaszcza wobec mBankowej durnoty w umowie z egzekucją do kwoty
    100000 zł!

    --
    Piotr Auksztulewicz i...@n...net