    From: Olgierd <n...@r...org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: karta z autoryzacją pin
    Date: Tue, 12 Aug 2008 10:58:37 +0000 (UTC)

    Dnia Tue, 12 Aug 2008 12:34:44 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Niby jak chcialbys to wykazac?

    Jeśli transakcja bankomatowa/sklepowa będzie wykonana gdzieś daleko, a ja
    będę miał alibi w postaci 'nie podróżowałem', w dodatku jeszcze zdarzy
    się, że w tym samym czasie wykonałem transakcję swoją kartą, w swojej
    lokalizacji, to może to nasuwać wniosek, że jest fraud.

    ZTCP w GSMach jest aplikacja alarmowa, jeśli jeden numer równocześnie
    loguje się w dwóch różnych lokalizacjach. Ma to przeciwdziałać klonowaniu
    kart SIM.

    > Mozesz wykazac, ze karte mozna latwo sklonowac bez wiedzy klienta,
    > owszem. Mozesz tez wykazac, ze mozna latwo poznac PIN (jesli jest
    > uzywany) bez wiedzy klienta.

    I szczerze mówiąc zastanawiam się na ile w przypadku sporu sąd mógłby
    ocenić to jako naruszenie art. 355 par. 2 kc, co nasuwa wątpliwości co do
    odpowiedzialności dłużnika (posiadacza karty) ze względu na brak
    odpowiedzialność za tę okoliczność (art. 471 in fine kc).

    > Dodatkowo mozesz tez wykazac, ze PIN znany
    > jest takze bankowi.

    To miałoby sens wyłącznie w sytuacji, gdybym podejrzewał kogoś z banku o
    przeciek.

    BTE też nie jest pismem świętym. Nawet z tym da się walczyć.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl