  • Data: 2013-07-12 12:30:49
    Temat: Re: karty indukcyjne
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-07-12, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    [...]

    > Ale zgaduję, że w realnym życiu nie używa się do fraudów urządzeń
    > ogólnodostępnych tylko profesjonalnych (które potrafią się komunikować
    > na odległości nieco większe niż te 10-15 cm). A samą fraudową płatność
    > robisz jak wiesz, że masz w zasięgu kartę, która odpowie.

    Ale co to znaczy "masz w zasięgu"? Musisz przez dobrą chwilę popindalać za kimś.
    Nawet jak zasię jest większy niż 20 cm, to *i tak* ludzie się ruszają, obracają
    rozmawiają, poruszają. A profesjonaliści się za drobnymi nie uganiają, właśnie
    o to chodzi w całej idei. Za duże ryzyko do potencjalnego potencjalnego zysku
    IMHO.

    > Tak więc ryzyko niewielkie, natomiast zyski to tylko kwestia skali i
    > umiejętności dystrybucji pozyskanych w wyniku fraudu towarów.

    Kwestia oceny. Jak dla mnie jest bardzo duże. I właśnie o to chodzi.

    > Czy odpowiadasz za fraudy przy transakcjach MOTO/internetowych?

    Zależy od banku. Podpadasz pod dokładnie ten sam przepis co transakcje
    offline/zbliżeniowe. W jednym banku uznają reklamację, w innym nie.

    > Ale dla kogo? Dla użytkownika? A jaki to problem *dla użytkownika*
    > poczekać x sekund na autoryzację on-line?

    Gdzie x jest w okolicach 30, zamiast w okolicach 4.
    To nie jest problem. To jest po prostu mniej wygodne.
    Ja jak mam do wyboru: karta online, karta offline, gotówka,
    to zawsze wolę offline.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl