  • Data: 2002-02-22 06:11:13
    Temat: Re: karty inteligentne
    Od: "chip" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisał w wiadomości
    news:20020221223856.GI19777@diuna.pingwin.waw.pl...

    > Bo dane z paska magnetycznego mozesz 'sklonowac' a takiego chipa
    > nie. To podstawowa rozncia. Na dokladke chip 'mysli'.

    ale chip'a mozna przeczytac i tez zaprogramowac odpowiedniego...
    Nie znam sie na kartach bankowych, akle wydaje mi sie, ze na pasku
    magnetycznym jest tylko numer konta z numerem banku, pin wprowadzany, jest
    porownywany z pinem konta po polaczeniu..ale moge sie mylic bo nie wiem...Bo
    jesli na pasuku jest pin...to o zgrozo!
    Co do kart opartych o uklad chipowy, to maga byc tam dane takie same jak na
    karcie magnetycznej. Bo chip tak samo sluzy jedynie do przechowuywania
    informacji, to po prostu pamiec elektroniczna. Moze byc ewentualnie
    pwiekszona np. o jakis algorytm szyfrujacy...