    From: Miernik <m...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: karty przedp??acone ING - czym si?? ró??ni???
    Date: Thu, 3 Jun 2004 01:41:16 +0200

    k...@i...pl <k...@i...pl> wrote:

    > 9 nie 39

    Ale 30 PLN to minimalny wkład.
    Jakie dane trzeba podać przy zakupie w oddziale?
    Czy trzeba okazać dowód osobisty?

    > Nie, karta jest na okaziciela

    To w takim razie po co specjalna karta "Podarunkowa" ?

    > Domowa Kasa krajowa
    > PODróznik miedzynarodowa
    > W??a??nie tym si?? ró??ni??
    > Jeszcze jest jaka?? TYLKO do bankomatów.

    Oj mylisz się, są 4 rodzaje kart:

    http://www.ing.pl/u235/navi/110184/

    Podarunkowa krajowa
    Podróżnika
    Domowa Kasa
    Na Zakupy tylko do bankomatów

    Parametry "Podróżnika" "Domowa Kasa" wyglądają identycznie, więc czym
    się różnią?

    > Gruby portfel od kart i kilkanascie razy 9 z?? mniej

    A bank nie będzie się burzył i podejrzewał jakiegoś szwindla jak
    zamówię 24 kartę?

    > Jakie s?? prowizje przy wyp??acie w INTELIGO?

    2% min 8.50 PLN. Co przy kwotach większych od 283.33 PLN się bardziej
    opłaca niż Maestro ING.

    Ale widzę tu problem: blokada w Inteligo wygasa po 7 dniach.
    Nieuczciwy odbiorca takiej karty zarejestrowanej na mnie, mógłby się
    dogadać z właścicielem punktu z POSem że zapłaci mu tą kartą, a on
    sztucznie opóźni przesłanie danych do centrum autoryzacyjnego, po czym
    7 dnia zapłaci mu tą kwotę jeszcze raz. W ten sposób dwa razy ściągnie
    mi kwotę, którą ja mu chciałem zapłacić tylko raz.

    Karty ING miały kiedyś termin wygaśnięcia blokady chyba 14 dni, nie
    wiem jak jest teraz, czy coś się zmieniło. Jak oni to rozwiązują ten
    problem przy karcie "Podarunkowej"? Co jak obdarowany taką kartą zrobi
    taki numer? 14 dni to też nie problem opóźnić. Transakcje schodzą do
    centrum rozliczeniowego normalnie co noc, ale jak się nie podłączy
    POSa do gniazdka telefonicznego na noc, albo na 14 nocy to prześle
    później. I będzie to legalne, zawsze może agrumentować że miał awarię
    linii telefonicznej.

    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl
    http://www.miernik.ctnet.pl/