    From: Sebcio <s...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kilka karcianych pytań kredytowo - wypukłościowych
    Date: Tue, 27 Jan 2009 11:18:16 +0100

    rafal pisze:

    > Pyt. 1. Co im zależy czy kasa banku czy bezpośrednio z konta właściciela?

    Nie chodzi o kasę. Posiadanie karty kredytowej do niedawna było dowodem
    posiadania jakiejś tam zdolności płatniczej przez jej właściciela. Firmy
    takie jak wypożyczalnie samochodów zakładają, że posiadacz karty
    kredytowej został pozytywnie zweryfikowany przez bank pod względem
    stabilności zatrudnienia oraz wysokości dochodu. To oczywiście teoria,
    szczególnie w obecnej sytuacji ale dawniej posiadanie karty kredytowej
    przekładało się na finansowe bezpieczeństwo klienta.

    Generalnie - jeśli mam kartę kredytową, to można podejrzewać że mam
    stałe źródło dochodów w pewnej minimalnej wysokości. W razie
    ewentualnych problemów (np. ukradnę lub uszkodzę samochód) jest mniejsze
    ryzyko że nie będzie można ze mnie ściągnąć odszkodowania.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio