  • Data: 2009-04-11 03:16:51
    Temat: Re: koniec bessy ?
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik " XXL" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:grod2d$mbg$1@inews.gazeta.pl...
    > miszczkierownicy <h...@N...gazeta.pl> napisał(a):
    >
    > Upowszechnienie struktur na shorcenie wig20 mnie w tym utwierdza.
    >
    > Nie czytałeś zamieszczanych tu przeze mnie prognoz analityka
    > S.Dębowskiego?
    > Jak do tej pory jego prognozy sprawdzają się z wyjątkową precyzją.
    > Obecne silne wzrosty na giełdach to niestety tylko korekcyjne odbicie.
    > USA znajdują się w wieloletniej bessie wyższego rzędu spowodowanej
    > kryzysem w
    > sektorze finansowym i jego rozlania się na całą gospodarkę.

    Owszem. Tylko pytanie pozostaje: w co ładować kapitał? Złoto jest ewidentnie
    przewartościowane, co nie znaczy że nie wzrośnie. Kupię sobie jakąś małą
    sztabkę, jak spadnie do ok 2000 zł/oz. :-) Akcje również są zbyt drogie, a
    C/Z i C/WK wielu spółek jest atrakcyjna dlatego, że jest mocno naciągana. Np
    Unicredit ma rewelacyjne wskaźniki, a jest podejrzany o duży udział w
    stratach na spekulacji. Jako udziałowiec Pekao (czy PKO?) będzie w dalszym
    ciągu odsysał kapitał.

    Dobrym wyjściem jest prawdopodobnie konsumpcja, co czynię od jakiegoś czasu.
    :-)
    Obserwuję na Ceneo ceny towarów (AGD, komputerowe), które zakupiłem lub
    planuję zakupić. Otóż przez pięć miesięcy łączna cena około 20 wybranych
    towarów wzrosła o 9%. W tym czasie mocno drożała też żywność. Tymczasem ze
    statystyk inflacja marzec-marzec inflacja ponoć wynosi 3,5% z silną
    tendencją wzrostową. Niewykluczone, że w całym 2009 osiągniemy oficjalnie
    więcej niż 8%. Inflacja moim zdaniem jest już teraz dużo wyższa niż odsetki
    bankowe.

    Nie sądzę że kupowanie akcji firm, których wyniki za 2009 będą gorsze od
    oczekiwań jest dobrym wyjściem. Pytanie, czy jest to dużo gorsza lokata, niż
    tracąca na wartości gotówka?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/