  • Data: 2009-06-19 11:28:35
    Temat: Re: konta walutowe w mBanku
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Mariusz Tasarz" <m...@g...com> wrote in message
    news:593abd8c-33d0-4f4a-9023-1c00c9a48136@e20g2000vb
    c.googlegroups.com...
    > Co chcesz robic ze
    > srodkami walutowymi na tym koncie? Zakladac lokaty?

    tak, chciałbym dokonywać regularnych niedużych wpłat i trzymać na
    dłuższy okres (np. kilka lat) / zakładać lokaty - ogólnie jako forma
    oszczędzania
    wypłaty - tylko w przypadku zebrania większej kwoty lub
    nieprzewidzianej sytuacji losowej

    ile kosztuje taki przelew (widziałem gdzieś, że to jest traktowane jak
    przelew międzynarodowy) ? co to są przelewy SEPA ?

    Zaloz sobie konto np w Aliorze, niezle oprocentowanie lokat np na 12-mies.
    (sczegolnie dobre stawki dla GBP i EUR) albo w Getinie- dobre stawki dla EUR
    i USD. W obu bankach wplacisz i wyplacisz w gotowce. jezeli bedziesz
    inwestowal male kwoty to taniej kupisz i sprzedaz w kanorze. Przy duzych
    kwotach mozna negocjowac kursy w bankach ale w Getinie takie kursy chyba od
    5tys USD a w Aliorze chyba ok 25tys EUR (czy rownowartosc 100tys PLN).
    Przelewy SEPA sa tylko w EUR, ale nie kazdy bank ma dobre ceny za te
    przelewy-w Aliorze 5PLN-przy kosztach SHA. Podobnie mbank moze miec niskie
    stawki dla SEPA, ale jest brak operacji gotowkowych co dla mnie
    dyskwalfikuje ten bank, poza tym niskie stawki oprocentowania jezeli chcesz
    trzymac walute dlugoterminowo.