  • Data: 2010-09-26 12:17:09
    Temat: Re: konto oszczednosciowe mBank
    Od: Villgefortz <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Mam wrażenie, że bronisz przegranej sprawy.

    Nie bronię mBanku. Po prostu wskazuję, że oprocentowanie w tym
    momencie wcale nie jest tam sporo poniżej rynkowego, jak wielu wydaje
    się uważać. W tym zakresie nie jest to na pewno przegrana sprawa. A
    jakość obsługi to zupełnie inna kwestia i faktem jest, że zadowolonych
    klientów ten bank ma głównie wówczas, kiedy ci nie mieli okazji
    zetknąć się z obsługą (reklamacją, itd.) osobiście.

    > PS. Nie zadzierasz za bardzo nosa, mówiąc "aby zyskać dodatkowe
    > 0,17% trzeba trochę pomyśleć i policzyć

    Nie było to moim zamiarem. Recepta jest prosta i chyba była na grupach
    - zaokrąglanie. Wiem, wiem, sam pisałem że odsyłanie do archiwum nie
    jest najlepszym sposobem odpowiedzi, więc już mówię:
    nominalne oprocentowanie roczne: 4%
    optymalna kwota lokaty: 1050 zł (dolny limit w mB - 1000 zł)
    odsetki dzienne od tej kwoty: 12 gr
    odsetki roczne: 12 gr x 365 = 43,80 zł
    rzeczywiste oprocentowanie roczne: 43,80 zł / 1050 zł = 4,1714%

    Oczywiście zaokrąglanie można też zastosować w innych bankach (EB),
    ale jest to o tyle trudniejsze, że tam istnieje limit kont
    oszczędnościowych, z tego co pamiętam 15. Z kolei w Openie minimalna
    kwota lokaty jest na poziomie 5.000 zł, więc efekt procentowy
    zaokrąglenia mizerny. W Meritum minimalna kwota to 3000 zł
    (oprocentowanie 4,6% przy lokacie 6M, optymalna kwota lokaty jakby
    kogoś interesowało to 3056 zł, 39 gr odsetek dziennie, ale bonus z
    zaokrąglenia niewielki - wychodzi 4,6580% czyli 0,058% więcej niż
    standardowo).

    V.