  • Data: 2006-09-28 12:38:15
    Temat: Re: koszty operacyjne i finansowe.
    Od: "Bartek" <b...@t...wytnij.tenbit.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > - jeżeli nie zniekształca to stanu aktywów oraz wyniku finansowego
    > jednostki."
    >
    > Dalej sie upierasz, ze nie mozna stosowac cen zakupu dla materialow?

    Punkt ten podkresla jedną z podstawowych zasad rachunkowsci, czyli
    istotnosc.

    Jezeli koszt zakupu jest niewielki w stosunku wartosci zapasu, to można go w
    ogóle nie wykazywac w tym miejscu i smiało wrzucic go w 'pozostałe'.

    Ja się nie upieram, ale jesli jednak koszt zakupu jest istotny np. mógłby
    zmienic sumę bilansową o 5% albo też zmienic stronę wyniku, to przy koncu
    roku audytor i tak to wywali i zapasy w bilansie oraz koszt ich zuzycia będa
    wg cen nabycia.