eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankikradziez karciana w ubiegly weekendRe: kradziez karciana w ubiegly weekend
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
    From: "czaban" <c...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kradziez karciana w ubiegly weekend
    Date: Sun, 18 Jul 2004 10:17:38 +0200
    Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl
    Lines: 35
    Message-ID: <cddbot$499$1@korweta.task.gda.pl>
    References: <cd9jnk$l3r$1@korweta.task.gda.pl> <1q5fzwxcqf0k9$.dlg@krak.eu.org>
    <cdc8cd$aup$1@atlantis.news.tpi.pl> <cddb2s$1q5$1@korweta.task.gda.pl>
    Reply-To: "czaban" <n...@o...pl>
    NNTP-Posting-Host: cnc79.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: korweta.task.gda.pl 1090138717 4393 83.31.156.79 (18 Jul 2004 08:18:37 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 18 Jul 2004 08:18:37 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1409
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1409
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:308452
    [ ukryj nagłówki ]

    > a czy mozna go do tego jakos zmusic biorac pod uwage,
    > ze oni zmusili mnie w pewnym sensie do trzymania pieniedzy
    > z kredytu (ich uzupelniania) na koncie do ktorego mialem
    > podpiete karty debetowa i kredytowa a po drugie, ze
    > na 15 minut przed pierwsza kradzieza mialem juz odmowy
    > autoryzacji (mam wydruki ze sklepow) z napisem BAD CARD
    > OR MSG. To swiadczyloby o tym, ze system autoryzacji wiedzial
    > juz, ze cos jest z moja karta nie tak a mimo wszystko bankomaty
    > po tym fakcie wyplacaly zlodziejowi moje pieniadze. Czy
    > mozna z powyzszego wyciagnac jakies wnioski o odpowiedzialnosci
    > za mBanku ?

    to pytanie to w gruncie rzeczy o to czy bank lub centrum autoryzacji
    jest obowiazane (na jakiej podstawie ?) do dochowania nalezytej
    starannosci poprzez zablokowanie karty w sytuacji kiedy oni juz "wiedza"
    (ich system wie), ze z karta cos jest nie tak ? Czy VISA lub bank
    powinna/musi zablokowac karte bez wiedzy klienta jesli wiedza, ze
    np. bylo juz iles prob ?

    co dokladnie oznacza komunikat BAD CARD OR MSG na wydruku
    z POS-u przy zakupie czegos tam ? czy wiecie w jakich sytuacjach
    generowana jest taka odpowiedz z centrum rozliczeniowego ?

    wiem na pewno, ze nie mialem zaginionej karty i probowalem nia
    zaplacic na pietnascie minut przed tym jak zlodziej wyjal po raz
    pierwszy z bankomatu w innej czesci miasta moje pieniadze. Pytanie
    czy majac taki wydruk uda mi sie dowiesc, ze mogli juz wtedy
    zablokowac zlodzieja skoro zablokowali mnie przy probie zaplaty
    karta ? Moze wiedzieli juz ze okreslony bankomat sluzyl do skanowania
    i zablokowali wszystkie rozliczenia bezgotowkowe z kart ktorych
    okreslonym okresie uzyto w danym bankomacie ? Jesli tak to
    dlaczego nie zablokowali rowniez wyplat gotowkowych z tych
    samych kart ?


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1