eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankikradzież karty kredytowej - Raiffeisen Bank (POMOCY !!) › Re: kradzież karty kredytowej - Raiffeisen Bank (POMOCY !!)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.internetia.
    pl!news.intelink.pl!newsfeed.neostrada.pl!nemesis.news.neostrada.pl!atlantis.ne
    ws.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kradzież karty kredytowej - Raiffeisen Bank (POMOCY !!)
    Date: Thu, 22 May 2008 17:13:37 +0200
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 30
    Message-ID: <g142m1$t24$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    References: <a...@v...googlegroups.com>
    <g13q6i$7h3$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <f...@b...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: gti42.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1211469313 29764 83.3.242.42 (22 May 2008
    15:15:13 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 22 May 2008 15:15:13 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <f...@b...googlegroups.com>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6000.16386
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6000.16386
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:447531
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:f84ceb74-f5a7-4c5c-aba9-7e4034c046bc@b1g2000hsg
    .googlegroups.com...

    > Marek,

    > Dzieki za porade. Widze, ze znasz kawalek tej ustawy, ale nie do konca
    > ja przeczytales. 150eur wynika z ustawy o elektronicznych
    > instrumentach platniczych. W tej ustawie sa opisane m.in, obowiazki
    > posiadacza karty platniczej - nalezyta starannosc przy przechowywaniu
    > karty. Na ten paragraf z tejze ustawy powoluje sie bank.

    No a na co innego miałby sie powoływać aby nie ponieść odpowiedzialności?
    Bank to nie instytucja charytatywna i walczy o swoją kasę. Przecież
    zorganizowane wyłudzenie tak by właśnie też mogło wyglądać: niby-ukradzenie
    karty, wykonanie nią transakcji, po pewnym czasie zastrzeżenie karty i
    reklamacja tych transakcji. Bank powinien a'priori zakładać i taką
    mozliwość.

    Nie bardzo rozumiem w związku z tym istotę powyższej argumentacji, chyba
    jest oczywiste, że osoba poszkodowana musi w ten sposób przedstawić sytuację
    aby nie dało się jej skutecznie zarzucić nie dochowania należytej
    staranności... W tym kontekście wspomniałem o najprawdopodobniej
    nieoptymalnym przedstawieniu sytuacji w reklamacji skierowanej do banku,
    choć uważam, że jak najbardziej jest jeszcze na tym etapie pora na
    skorygowanie, przypomnienie sobie, jak to w istocie było. Względnie na
    przyznanie się do tego, że to było zorganizowane wyłudzenie i zrezygnowanie
    z dalszych prób odzyskania środków.

    marekz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1