  • Data: 2009-12-26 19:32:21
    Temat: Re: kraj z bankowościąlepszą od polskiej
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "pmlb" <p...@d...com> writes:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^

    > Tak, nie rozumiem. Bo ty dalej swoje! Zapytanie umiem podac w google
    > (z tego co widze, nawet sprawniej niz ty) co mi z:
    > Results 1 - 10 of about 104,000,000 for man in the middle

    Nie napisalem o pierwszej stronie wynikow? Pierwszy link tez wystarczy.

    > Ja chcialem JEDEN KONKRETNY PRZYPADEK KIEDY KTOS PODSLUCHUJE DANE I
    > PRZEJMUJE DANE KLIENTA W TRAKCIE TRANSMISJI SZYFROWANEJ Z BANKIEM BEZ
    > UDZIALU OFIARY I BANKU!
    > Czy duzymi literami lepiej zrozumiesz?
    > A co ty mi dajesz? Teorie czym cos jest... mam 104 000 000 przypadkow
    > przegladnosc?
    > Ty daj mi jeden konkretny - ok?
    > Sam napisales, ze jest ich mnostwo wiec jak sadze jeden znajdzisz. A
    > jesli nie znajdziesz nawet jednego, to przepros... Czy to trudno?

    Napisales:
    "Kilka hasel na zasadzie roznych pytan i odpowiedzi jest moim zdaniem
    wystarczajacym zabezpieczeniem.
    Nie ma juz chyba banku uzywajacego lacza mniej niz 128 bit klucz
    szyfrowania. To praktycznie nie do zlamania..."

    O tym, ze to sa tylko bajki, wie kazdy, kto mial chocby przelotny styk
    z bezpieczenstwem komputerow. Teraz żądasz dowodu (zapewne z
    "prasowki"), ze ktos konkretny przejal sesje SSL klient-bank. Wszyscy
    doskonale wiedza, ze banki (i nie tylko) ukrywaja wszelkie tego typu
    zdazenia, nawet do tego stopnia, ze w przypadku napadu "z bronia" na
    bank pomija sie jego nazwe. Dodatkowo stwierdzenie, ze to wlasnie SSL
    (PKI itd) zostal zlamany (niekoniecznie w sensie samego algorytmu
    szyfrujacego symetrycznie) jest mozliwe w praktyce glownie poprzez
    namierzenie atakujacego i przeszukanie jego komputera, a wykrywalnosc
    takich rzeczy jest prawie zadna. Ten Twoj "dowod" ma sie dokladnie nijak
    do tego, czy typowy SSL z bankiem jest bezpieczny czy nie - to co ma
    znaczenie to jest wlasnie to, co wypunktowalem (w przeciwnym przypadku
    dowodem na brak napadow byloby to, ze Ciebie przeciez nikt nie napadl,
    jak to zreszta sugerowales).

    Ale nic to, sprobujmy poszukac (tak jak napisalem, nie czerpie wiedzy
    z "prasowek", musze poszukac). Jak widac czasem namierzaja takich
    "wlamywaczy" (raczej amatorow, a moze tylko narzedzia wlamywaczy?), np.
    http://tech.wp.pl/kat,1009785,title,Polska-policja-i
    -FBI-zatrzymaly-hackera-zlodzieja-bankowego,wid,1179
    6359,wiadomosc.html?ticaid=1959c
    31,Aresztowano_podejrzanych_o_wlamanie_na_konto_Sark
    ozy_ego.html
    http://tech.wp.pl/kat,1009791,title,Hakerzy-ukradli-
    miliony-dolarow-z-jednego-z-bankow,wid,11801969,wiad
    omosc.html
    http://latviantelecoms.blogspot.com/2005/01/man-in-m
    iddle-reported-busted-in.html

    Brak szczegolow? Spodziewales sie ich? To i tak wyjatek, bo zwykle nie
    ma zadnej informacji.

    Mozesz tez przejrzec np. program jednego z bardzo wielu szkolen dla osob
    "po drugiej stronie":
    http://www.securitum.pl/oferta/szkolenia/bezpieczens
    two-sieci-szkolenie-10-12_03_2010
    (nie zebym mial z tym cos wspolnego albo zebym polecal itp.)

    "W trakcie trzydniowego szkolenia warsztatowego:
    * Wykonasz atak klasy MitM w środowisku switchowanym - na serwis chroniony przez
    SSL.
    * Wykonasz przechwycenie i modyfikację (niemal) dowolnej komunikacji sieciowej.
    * Wykonasz atak na protokół routingu." itd.

    Jesli caly czas uwazasz ze korzystanie przez typowego uzytkownika
    z typowego banku z uzyciem SSL jest do tego stopnia bezpieczne, ze
    wykluczony jest choc jeden przypadek ataku zakonczonego powodzeniem, to
    wspolczuje.

    > Ile z bankomatu mozesz dziennie wyplacic?

    A jakie to ma znaczenie, jesli mialbym nie uzywac kart?

    > Za ile dokonujesz codziennie zakupow w sklepie?

    Codziennie nie robie zakupow.

    > Chcesz powiedziec, ze dziennie obracasz 20 000 funtow na karcie?

    Nie wiem w jaki sposob z tego, co napisalem, doszedles do tej tezy, ale
    z logika to nie ma raczej wiele wspolnego.

    Przyznaje ze dosc czesto robie zakupy drozsze niz kwota fraudu, na ktora
    moze mnie obciazyc bank w przypadku utraty karty.

    > Kazdy bank ktory udzieli pozyczki, wlasnie wypuszcza nowe pieniadze na
    > rynek, upraszczajac, zleca do NBP dodruk tych pieniedzy. Naturalnie to
    > sie tak prosto nie dzieje, bo obecnie glownie dokonuje sie obrotu
    > bezgotowkowego. Jesli bys karty nie mial, bank musial by zapewnic ci
    > gotowke.

    Tez ogladales ten film? Wspolczuje.
    Mozesz przejrzec archiwum tej grupy, tezy tego filmu byly juz tu
    wielokrotnie wyjasniane.

    > Kompletnie cie tu nie zrozumiamem?

    Nie rozumiesz co to znaczy ze nie slyszalem o "klazurze niejawne". No
    nie slyszalem. Nie wiem jak to prosciej wytlumaczyc.

    Nie masz bladego pojecia o bezpieczenstwie komputerow, sile szyfrowania
    okreslasz na podstawie tylko dlugosci klucza, starasz sie walczyc
    z wieloma rzekomo moimi tezami, ktorych jednak nigdy nie napisalem
    (i ktore sa generalnie smieszne). I wszystko tylko dlatego, zeby "miec
    racje". Jesli bardzo chcesz miec to poczucie, droga wolna - ja juz nie
    bede odpowiadal na Twoje rewelacje.

    > Jestes jakims poczatkujacym informatykiem, ktory poczytal cos w
    > poradnikach, nie potrafisz wskazac konkretnego jednego przypadku
    > takiego wlamu z sukcesem.
    > Naogladales sie filmow i sadzisz, ze to proste i latwe.
    > Napisalem ci, ze dam ci siec wifi NIEZABEZPIECZONA - wlam sie i
    > przechwyc transmisje szyfrowana a potem ja zdekoduj - wycofales sie...

    Przeciez napisalem - takie rzeczy kosztuja, nie robie ich dla
    przyjemnosci (zreszta to zadna przyjemnosc). Wyslij mi zapytanie
    ofertowe, moze cos z tego bedzie (aczkolwiek, przy tym "profilu
    klienta", raczej nastaw sie na sensowna zaliczke). Tylko najpierw popros
    kogos, zeby napisal o co dokladnie chodzi, bo "wlam sie i przechwyc
    transmisje szyfrowana" to nie jest cos, na co mozna w sposob powazny
    odpowiedziec.

    > Ja ci konkrety a ty mi teorie

    Nie. Ty mi swoje wyobrazenia o zelaznym wilku, a ja Ci okreslilem
    konkretnie (choc selektywnie) aktualna teoretyczna oraz praktyczna
    wiedze na ten temat. Dobra rada: jesli nie rozumiesz informacji na tym
    poziomie (nic dziwnego, to skomplikowane dla kogos, kto nie ma pojecia o
    kryptografii ani bezpieczenstwie komputerow), to musisz zaczac od rzeczy
    bardziej podstawowych. Moze od klasyfikacji roznych algorytmow krypto,
    podstaw kryptografii asymetrycznej, funkcji skrótow, podstaw SSL? Wez
    jakas ksiazke, moze niekoniecznie dla opornych (przynajmniej sprobuj),
    np. rozdzialy "Handbook of applied cryptography" sa dostepne w sieci.
    Polecana zwykle w takich przypadkach jest tez "Applied cryptography"
    Schneiera. Po tej lekturze bedzie juz zapewne rozumial co jest napisane
    na stronach, ktorych miales szukac w google.

    Fakt, musisz zainwestowac w to troche czasu. Bez tego jednak nie mamy
    po prostu o czym rozmawiac.

    Prasowka to zdecydowanie nie jest wlasciwe zrodlo takiej wiedzy.
    --
    Krzysztof Halasa