  • Data: 2009-05-19 11:48:10
    Temat: Re: kreacja pieniadza raz jeszcze
    Od: BK <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomoscinews:m3iqjxqr4p.fsf@intrepid.localdomain..
    .

> [...]
    >
    > Wersja z zystemem bankowym.
    > Pan Henio jest glazurnikiem. Przyszedl polozyl plytki wzial 1000 zl, zaniosl
    > do banku.
    > Przyszedl do banku Pan Zbyszek, pozyczyl 965 zlotych, poszedl dp Panny
    > Mani - zaplacil 965 zl.
    > Panna Mania zaniosla 965 zlotych do banku.
    > Przyszedl Pan Czesio do banku, pozyczyl 931,23 zl. zaplacil za klepanie
    > rozbitego samochodu.
    > Blacharz poszedl do banku...
    >
    > Naprawde nie widzisz roznicy i nadal twierdzisz, ze nie zrobilo sie wiecej

    - dzieki temu ludziom "zyje sie lepiej" bo Pan Zbyszek sobie
    pociupcial, Panna Mania zarobila, Pan Czesio wyklepal auto, Pan
    blacharz zarobil od Pana Czesia i tez mogl skoczyc do Pani Mani albo
    do Pana Henia... Faktycznie potworna tragedia sie stala ;) Poki beda
    odpowiednie ramy, ktore ogranicza ten mechanizm w sposob racjonalny -
    wszyscy zyskuja :) No chyba, ze Cie boli, ze Zbyszek pociupcial.

    - tak zrobilo sie wiecej pieniedzy, pozniej splacili kredyty i zrobilo
    sie mniej. Wiecej wprawdzie o odsetki - ale nie tak duzo jak zdajesz
    sie sugerowac. Dodatkowo - czy stala sie az taka tragedia? Bo ja
    rozumiem na czym polega kreacja i rozumiem, ze po kreacji i destrukcji
    w systemie zostaje deko wiecej pieniedzy niz przed kreacja i
    destrukacja - rozumiem jednak, ze moze to przynosic nam korzysci - np.
    tak Pan Zbyszek sobie pociupcial, a bez kreacji zostalby sfustrowanym
    onanista :)