    From: "Arek" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kredyt a majatek odrebny
    Date: Sat, 6 Aug 2005 17:08:01 +0200
    Sender: a...@p...onet.pl@pc204.ostroleka.cvx.ppp.tpnet.pl

    Flying Sourcer napisał(a) w wiadomości:

    >Coś mi mówi, że nie masz racji. Bo niby czemu niektóre banki, podczas
    >sprawdzania zdolności kredytowych, pytają o rozdzielność majątkową. Nie
    >pomnę w tej chwili dokładnie które, ale jestem pewien, że był we
    > wnioskach taki punkt.

    O ile się nie mylę niedawno uchwalono dziwaczny przepis, że majątek
    wspólny jest wyłączony z odpowiedzialności w przypadku, gdy decyzja
    np. o kredycie (lub grze hazardowej) została podjęta bez jego wiedzy.
    Ustawodawca mozolnie pracuje nad tym, aby ściąganie należności było
    niewykonalne. Gdyby chociaż to wyłączenie dotyczyło 1/2 wspólnego, tak
    jak np. podział przy rozwodzie... (przy okazji to też ostatnio
    pokręcono).
    Dlatego obecnie kredytodawca zwykle będzie chciał podpisy obojga.
    Może nawet rozdzeilność byłaby bardziej pożądana, bo to co byłoby majątkiem wspólnym
    może być akurat osobistym kredytobiorcy.
    Arek