    From: "VincentVega" <h...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kredyt hipo a przewalutowanie
    Date: Fri, 8 Aug 2008 08:18:06 +0200

    > kombinowalem w ten sposob, ale przez 10 lat nie da sie rolowac pozycji,
    > poza
    > tym są jeszcze punkty swapowe itd...otwieranie pozycji, rolowanie przez
    > miesiac i nastepnie zamykanie i otwieranie nowej jest bez sensu, a na
    > parze CHFPLN spread jest calkiem spory
    >
    > aby zabezpieczyc taki kredyt nalezaloby kupic 100% waluty, w ktorej jest
    > kredyt i z tego rachunku splacac raty, ale to rozwiazanie rowniez jest
    > dalekie od idealu
    >
    > --
    > pozdrawiam
    > RobertS

    Jasne, że nie jest to rozwiązanie idealne. Nie wiem o co Ci chodzi z
    rolowaniem pozycji. Chyba że miałeś na myśli opcje. Otwierając pozycję long
    lub short nie masz przecież określonego "czasu trwania" i zamykasz kiedy
    uznasz za stosowne, jedynie punkty swapowe Ci odliczaja bo są ujemne dla
    takiej pozycji i na 10 lat tych punktów niestety trochę sie uzbiera. Chyba
    że zaczną podnosić stopy w Szwajcarii ale wtedy nie będzie sensu trzymac
    kredytu w CHF :).
    IMO, skoro trend umacniania Złotego cały czas trwa najlepiej zabezpieczać
    sie tylko przed ewentualnymi korektami czyli max 1 rok do przodu. Ale jak to
    mówią trend is your girlfriend... moze Cię zdradzić :)

    pozdrawiam