    From: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kredyt hipoteczny - cesja polisy?
    Date: Tue, 30 Jan 2007 17:28:02 +0100

    Dnia Tue, 30 Jan 2007 10:33:25 +0100, Radek Wroclawski
    <r...@n...wroclawski.pl> wklepał(-a):

    >Może, dlatego ja mam 2 polisy:
    >1) budynku od ognia i zdarzeń losowych, cesja na bank
    >2) ruchomości i mienia od kradzieży, rabunku itd. bez cesji

    Nie może, bo bank zabezpiecza się przed konkretnym ryzykiem (ogień i inne
    zdarzenia losowe) i tylko tego dotyczy cesja.

    Polisa może składać się z wielu ubezpieczeń - każde z nich może zabezpieczać
    przed innym ryzykiem i mieć innego cesjonariusza.

    Są przecież polisy, na których można ubezpieczyć:
    - mieszkanie od ognia
    - mieszkanie od kradzieży
    - OC w życiu prywatnym
    - AC samochodu
    - OC samochodu
    - NNW
    - ...
    i bank jest wtedy cesjonariuszem tylko w 1. ubezpieczeniu. Gdyby miał mieć prawa
    do odszkodowania z wszystkich ubezpieczeń, to by była jakaś paranoja - ktoś by
    rozbił samochód i bank miałby otrzymać odszkodowanie?

    Polisa to tylko dokument potwierdzający ubezpieczenie, istotne są ubezpieczenia
    które się na niej znajdują. Nie ma formalnych przeciwskazań, żeby na jednej
    polisie mieć i 30 różnych ubezpieczeń (od ognia, kradzieży, różne rodzaje OC,
    AC, NNW, elektroniki i co dusza zapragnie) - ograniczeniem są jedynie formularze
    polisowe i możliwości systemów informatycznych. Poza tym byłoby to dość
    niepraktyczne, gdyby każdy formularz miał 20 stron. :)

    Ze względów praktycznych zakłady grupują ubezpieczenia najczęściej wybierane
    razem przez klientów i stąd się biorą polisy "komunikacyjne", "mieszkaniowe"
    itd.
    Jeśli jeszcze ktoś nie wierzy, to dziś widziałem polisę, gdzie było
    ubezpieczenie OC, cargo, ubezpieczenie od ognia i jeszcze coś. Kombinacje mogą
    być różne.