  • Data: 2011-07-31 19:21:27
    Temat: Re: kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (31.07.2011 18:49), z wrote:

    > Konkurencja, wolny rynek, kształtowanie cen...
    > Też kiedyś tak myślałem. Teraz koło czterdziestki wiem że ważne jest co
    > innego: lobbing, zmowa cenowa, działanie na krawędzi prawa, drobne druczki.

    No wypisz wymaluj to samo co w innych branżach ...

    > Podaj mi biznes w którym wprowadzanie w błąd, mówienie półprawd,
    > liczenie że klient się w porę nie pokapuje, celowe komplikowanie umów
    > przechodzi bez echa i jest tak oczywiste że już lemingi na to nie
    > zwracają uwagi.

    Telekomunikacja, budownictwo, wszelkiego rodzaju serwisy samochodowe ze
    szczególnym uwzględnieniem napraw powypadkowych. Ubezpieczenia.

    Ja bym raczej się Ciebie zapytał, w jakich branżach w/w tak nie jest?

    > A wszystko to mając na uwadze IZP co zobowiązywało by do "wyższej
    > kultury". :-)

    > PS. No chyba pominąwszy operatorów GSM bo to co ostatnio wyprawiają to
    > już jest dno kompletne.
    >
    > PS. 2. wyobraź sobie że są "biznesy" w których cenę kształtuje się
    > dobrym produktem, fachowością, partnerskim traktowaniem.

    Cenę kształtuje się partnerskim traktowaniem? Sorry, ale to jakaś bzdura.

    Partnerskim traktowaniem i dobrym produktem to możesz kształtować
    przywiązanie klienta, markę, dobre imie firmy i takie tam.

    Cenę, *zawsze* kształtujesz na podstawie rachunku zysków i strat. Na
    tyle dużą, żeby Ci się opłacało, na tyle małą, żebyś mógł znaleźć klientów.

    Czy robisz w bankowości, ubezpieczeniach, ciastkarstwie czy szewstwie.

    > W krótkim terminie to może się wydawać głupie i niedochodowe ale tylko w
    > krótkim.
    > Jeśli czegoś takiego sobie nie wyobrażasz to mogę tylko współczuć.

    Wyobrażam sobie, tyle że to nie ma nic wspólnego z kształtowaniem cen.

    p. m.