  • Data: 2006-07-31 19:38:31
    Temat: Re: kredyt mieszkaniowy w zl a WIBOR.
    Od: Marcin Kaminski <m...@g...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik WS napisal dnia 2006-07-25 22:58:

    > A jesli ktos nagle wpadnie na pomysl , ze zlotowka jest za silna i
    > nalezy ja oslabic wzgledem innych walut , aby przyciagnac inwestorow ,
    > to WIGOR sie zwiekszy czy zmniejszy ? Bo w tym przypadku jakbym wzial
    > kredyt walutowy to wydaje mi sie , ze rata kredytu w obcej walucie
    > podskoczy mi. A co wowczas z kredytem w zlotowkach , jesli zlotowka
    > zostanie oslabiona ?

    Jeśli bank centralny zacznie skupować obce waluty za złotówki na masową skalę,
    nastąpi deprecjacja złotówki. Jednocześnie na rynku pojawi się nadmiar złotówek,
    co powinno się przełożyć na spadek ceny pieniądza. Doprowadzi to do spadku
    WIBOR-u. Jeśli jednak jednocześnie bank centralny podniesie swoje stopy
    procentowe, bankom bardziej będzie się opłacać handel pieniądzem z centralą niż
    z innymi bankami i WIBOR wzrośnie, tak jak pisał ktoś wcześniej.

    Poza tym WIBOR jest wrażliwy na inflację - jej wzrost przełoży się na wzrost
    WIBORu. Poza tym WIBOR ustalany jest na rynku jako wypadkowa działań ludzi, więc
    ich oczekiwania z pewnością będą odgrywać ważną rolę w kształtowaniu się WIBORu.
    Chodzi o oczekiwania odnośnie inflacji, wzrostu i innych kluczowych czynników
    ekonomicznych.

    / |_/ ||_/ Marcin Kamiński marcin.kto?k...@g...art.pl
    / || \\

    "Mądry człowiek jest w stanie przewidzieć to, czego nie można jeszcze zobaczyć.
    Głupiec jest ślepy nawet wówczas, gdy dowody zostały odkryte przed jego oczyma."