    From: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kredyt obrotowy - DG
    Date: Wed, 12 Oct 2011 18:26:56 +0200

    Dnia Wed, 12 Oct 2011 17:14:59 +0200, RobertS napisał(a):

    > bzdura, możesz dostać i bez zabezpieczenia

    Wymień zatem te banki, które wyłożą 100k bez zabezpieczenia komuś, kto ma
    firmę poniżej roku. 3/4 spuści na drzewo za sam staż, reszta po usłyszeniu
    kwoty. BTDTGTTS.

    > co masz na myśli pisząc o lichwiarskich warunkach? takim kredytom daleko
    > do tego co płacą fizyczni (vide max w kredycie konsumenckim)

    Zapytaj zatem o warunki obrotowego w Idea Banku. Jak usłyszysz poniżej
    15-17% to się pochwal. Podobnie np. w Meritum. Skądś się musi brać to
    bardziej liberalne podejście do udzielania takich kredytów - w wyższej
    marży.

    > wcale nie, 1-2mln przychodu nie oznacza, że firma ma również DOCHÓD,
    > banki patrzą przede wszystkim na tę wartość...

    Moje doświadczenia są inne - dochód musi być tylko dodatni, przy obrotowym
    liczy się przede wszystkim przychód, bo na jego podstawie wyliczają kwotę
    (np. 3x. miesięczny przychód, KB, Citi, itp.). Dlatego też firmy usługowe
    są od razu na straconej pozycji, bo nie robią takich obrotów jak handlowe.

    > miałem przypadek, że firma
    > istniała od 15 lat, miała 2.8Mzł przychodu i 2.78Mzł kosztów (w 2010
    > r.)...TYLKO w jednym banku napisali, że warto złożyć wniosek (nie
    > oznaczało to, że kredyt firma dostanie) a reszta, że mam nie tracić
    > czasu na wypełnianie papierów, bo już na wstępie będzie negat ;-/

    A w ilu bankach pytałeś? Bo ja w 32. Ostatecznie poszedłem do trzech, z
    czego dwa dały fajne warunki.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl