    From: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kredyt obrotowy - DG
    Date: Wed, 12 Oct 2011 23:09:45 +0200

    Dnia Wed, 12 Oct 2011 20:44:40 +0200, RobertS napisał(a):

    > ale o RRSO nie pytałeś...

    Ano nie pytałem. Choć na jednym z ich plakatów znalazłem drobnym drukiem
    "36.6%" pod pożyczką na "9%", więc wiem, do czego są zdolni ;)

    > takie poręczenie to jest zabezpieczenie, ale generalnie pytałem czy bank
    > wymagał hipoteki

    Chyba żaden się nie zabetonował na pozycji "tylko hipoteka", ale rzecz
    jasna niektórzy zniechęcali marżą i innymi opłatami.

    Któryś mi nawet zaproponował rewelacyjną pożyczkę na 19% z 5% marży.
    Ciekawe, czy jeszcze coś dorzucają w pakiecie.

    > no to napiszę Ci z doświadczenia, banki NIE CHCĄ udzielać kredytów
    > startupom, min. 12 miesięcy prowadzenia DG + trzeba wykazywać dochód LUB
    > mieć zabezpieczenie hipoteczne

    Niektórzy ustawiają poprzeczkę wyżej. Raifi - min. 24 miesiące (albo 30?).

    DB - chyba też bez dwóch lat nie podchodź, choć warunki też dał ciekawe,
    zupełnie o nim zapomniałem. Podobno jako firma ma się dostęp do innego
    systemu, mniej beznajdziejnego niż easy-net. Jako jeden z nielicznych nie
    potraktował mnie jak jednego z wielu klientów za ladą, więc niewykluczone,
    że jeszcze do nich wrócę.

    > to jedno, ale zawsze można spróbować w banku, w którym ma się konto i
    > bank widzi jakie masz obroty; wszystko kwestia negocjacji - w cennikach
    > takich ofert nie ma

    Ta, spróbuj ponegocjować w mBanku na mLince ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl