    From: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kredyt z dopłatami PKO BP
    Date: Wed, 24 Jan 2007 13:00:23 +0100

    RobertS wrote:

    > okreslenie nieco niefortunne, ale chodzi o to, ze im wiecej splaciles
    > kapitalu tym nizsze placisz raty - konstrukcja jest prosta, bo placisz
    > coraz nizsze odsetki od coraz mniejszego kredytu

    "im wiecej splaciles kapitalu tym nizsze placisz raty"

    Tak chyba jest w każdym kredycie, nie ? Zawsze mi się wydawało, że w
    terminie płatności raty bank weźmie kapitał, pomnoży przez stope
    procentową i czas. I to nam da odsetki.
    A jedyną różnicą jest, że równe raty kapitałowe są (chyba) łatwiejsze
    przy symulacjach. (Bo po prostu dzielimy kapitał przez liczbę rat)

    > wyobraz sobie, ze masz dwa kredyty 10 000 zl na 24 m-ce
    >
    > 1. splacasz w ratach malejacych
    > 2. w ratach annuitowych
    >
    > splaciles 7 rate i chcesz splacic calosc
    > czy kwota do calkowitej splaty bedzie taka sama w obydwu przypadkach?
    Ale w obu przypadkach będzie to *KAPITAŁ* do spłaty, a nie żadna dopłata
    do odsetek.

    KJ