    From: AP <c...@e...dyndns.org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: która karta rozlicza na koniec miesiąca
    Date: Sun, 13 Apr 2003 19:25:54 GMT

    OJ... to tez nie jest tak ..... wiekszosc sprzedawco na koniec dnia musi
    zrobic ... hmmm... rozliczenie (?) ..... po angielsku settlement. PO
    dokonaniu tej operacji w ciagu 2/3 dni pieniadze z WSZYSTKICH transakcji
    kredytowych wplywaja na rachunek bankowy sprzedawcy.
    W przypadku gdy klient reklamowal jakas transakcje, wystawca karty
    kredytowej stara sie wyjasnic cala sprawe (prosi o kopie spli'a itp.), w
    tym samym czasie uznaje twoj rachunek. W przypadku stwierdzenia, iz
    reklamacja jest uzasadniona rachunek sprzedawcy zostaje obciazony.
    Zauwaz, ze kredyt jest dla CIEBIE.... i jest to umowa pomiedzy toba a
    bankiem, sprzedawcy nie interesuje jak to zostanie zaplacone .... on (w
    wiekszosci przypadkow) swoja czesc transakcji wykonal dostarczajac
    towar/usluge.

    Generalnie w Polsce "NIBY" jest tak samo. W przypadku pozytywnego
    uznania reklamacji rachunek karty jest uznawany. Problem tylko w tym, ze
    w przypadku polskich bankow czasem moze to "troche" potrwac.

    Jeszcze raz chce podkreslic.... nie ma czegos takiego "skreslic pozycje
    z wyciagu" i nie placic za dostarczony towar. Podpisujac slip w sklepie
    zgadzasz sie na oplacenie tego rachunku wedlug regulaminu wystawcy
    karty. Mozesz reklamowac transakcje, ale TYLKO w przypadku gdy
    probowwales problem rozwiazac ze sprzedawca, ten nie uznal twojej
    reklamacji a ty uwazasz ze zwrot ci sie nalezy. NIE jest powiedziane na
    100% ze twoja reklamacja zostanie uznana.

    AP