    From: MiKo <m...@n...wp.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: która karta rozlicza na koniec miesiąca
    Date: Sun, 13 Apr 2003 22:29:51 +0200

    Użytkownik j...@o...pl napisał:
    > Dziękuję koledze AP za szersze światło na moje wątpliwości. Tym niemniej, coś
    > na rzeczy pozostało - jeśli w Stanach sklep nie chce przyjąć zwrotu, to nie
    > dostanie nigdy forsy, bo klient wykreśli kwotę za ten zakup na miesięcznym
    > wykazie i bank nie zapłaci. Który sklep chce się włóczyć po sądach? Jak mi

    Na miesiecznym wykazie jest data operacji i data ksiegowania (zwykle
    maks. kilka dni pozniej). Wyciag jest tylko informacja dla klienta o
    stanie i historii kredytu (czyli ile ma zaplacic i skad to sie wzielo).

    > tłumaczono, płacenie kartą w US jest największym zabezpieczeniem przed
    > niespodziankami. Płacisz gotówką - koniec, kropka, po tobie.

    Tu bym sie zgodzil, ale z zupelnie innych powodow:
    - jesli ktos placi gotowka, to moze nie dostac rachunku, albo rachunek
    nie bedzie wzbudzal zaufania osob trzecich
    - jesli sprzedawca ma mozliwosc akceptacji platnosci kartami to bank go
    zweryfikowal i w oczach bankow jest wiarygodnym partnerem.

    Natomiast nie mieszalbym w to wykreslania pozycji z wyciagu miesiecznego
    - takie wykreslenie na pewno nie ma zadnej mocy (ani podstawy) prawnej
    (to pewnie byl jakis skrot myslowy). Gdyby byla mozliwosc takiego
    wykreslania, to gdybym byl sprzedawca, nie zgodzilbym sie na
    przyjmowanie platnosci kartami - za duze ryzyko.

    MiKo