    From: Robert Kois <k...@h...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: ktos tu chcial greckie obligacje kupowac ?
    Date: Tue, 4 May 2010 13:34:54 +0200
    Sender: k...@h...pl
    <hri4n5$pc9$1@news.onet.pl> <hri4st$q3g$1@news.onet.pl>
    <hrjj1h$661$1@news.onet.pl> <hrk4c8$as3$1@usenet.news.interia.pl>
    <hrkmkq$2he$1@news.onet.pl> <hrkpeg$ms0$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <hrkpv1$e90$1@node1.news.atman.pl> <hrkqa4$nad$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <8...@m...uni-berlin.de> <hrl5hv$sfm$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <8...@m...uni-berlin.de> <hrmbrv$j71$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <8...@m...uni-berlin.de> <hrn4dc$6qt$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <1...@k...kojer> <hrn7qs$cnp$1@usenet.news.interia.pl>
    <d...@k...kojer> <hrotm3$g9k$1@usenet.news.interia.pl>

    Dnia Tue, 4 May 2010 12:39:58 +0200, Valdi napisał(a):

    > OK. Masz rację, ale nadal jest to przepaść.
    > Popatrzmy tylko na taki towar jak paliwo. Ile za przeciętną pensję litrów
    > kupi Niemiec, Francuz, Irlandczyk a ile Polak.

    Wiesz, mamy drobne 50 lat w plecy w stosunku do nich.

    > M. in po przez zmniejszego pozapłacowych kosztów pracy?

    Ale konkretnie, bo jeszcze możesz powiedzieć, że należy zmniejszyć
    biurokrację, podatki itp. Ale to są komunały.
    Problemem u nas jest to, że dany rząd rządzi góra 4 lata a potem przychodzą
    kolejni i wprowadzają własne pomysły często kompletnie mające się nijak do
    tego co robili poprzednicy.

    > Rozumiem, że jesteś euroentuzjastom.
    > Ja ni nim nie jestem.

    Nie nie jestem. Wiele rzeczy mi się nie podoba, co nie zmienia faktu, że
    żyje mi się lepiej niż przed wejściem do UE. I tak samo wielu innym
    ludziom. Zauważ, ze jakoś ucichły protesty rolników którzy chyba
    najbardziej pyskowali przeciwko wejsciu do UE. Ci co się wzieli do roboty i
    kupowali ziemie teraz mają całkiem nieźle, głównie dzięki unijnym dotacjom.
    Proponuję pojeździć po wioskach i popatrzeć. Oczywiście będą mówić, że im
    strasznie źle ale jakoś domy stawiają/remontują, samochody wymieniają.
    A Samoobrona która kiedyś była na wsi potęgą jest teraz jakimś marginesem.

    > Ty masz prawo do swojego światopoglądu, ja do swojego i nie zmieniajmy tego.
    > To, że mi się UE nie podoba nie oznacza, że dla twojego samopoczucia będę
    > opuszczał Europę, która jest naprawdę fajnym miejscem do życia, to ludzie
    > którzy nią rządzą są poje...ani, chyba tyle :)

    Sami ich wybieramy, pamiętaj o tym.

> [...]
    > pieniądzach innych. Jeżeli mogę pomóc to pomagam - tyle. Czy można robić coś
    > więcej? Polityka w sensie aktywnego w niej uczestniczenia mnie nie pociąga.
    > Jedyne czego bym wymagał aby podatki, których płacę nie mało były wydawane z
    > głową. Nie wiem jak dla ciebie, ale dla mnie jest rzeczą normalną, że zawsze
    > znajdzie się kesz na szeroko pojętą budżetówke, odprawy, imprezki itp. a nie
    > ma na leczenie dzieci, problem niedożywienia ciągle jest obecny itp.
    > Jak zapewne widzisz ww. elementów pewne grupy w kraju nie chcą dostrzegać i

    No ale jedyne co może zrobić pojedynczy człowiek to oddać swój głos na
    właściwych ludzi, albo samemu spróbować porządzić.
    Takie dodatkowe pytanie: głosujesz w wyborach samorządowych?

    > W styczniu jadę do Peru na wczasy. Może mi się spodoba i zostanę, ku twojej
    > radości :)

    No to należy życzyć dobrej pogody by wam Machu Picchu, jak w tym roku, nie
    zamknięto.

    --
    Kojer