  • Data: 2006-05-19 12:06:53
    Temat: Re: kupno mieszkania z hipoteką
    Od: Bohdan 'Nexus' Horst <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek Popławski <j...@i...pl> wrote:
    > Mam ofertę mieszkania, na które jest założona hipoteka, ok.
    > 100.000PLN.
    >
    > Dzwoniłem już do mBanku, oni nie widzą problemu z udzieleniem kredytu
    > na takie mieszkanie.
    >
    > Jakie mogą być problemy z kupnem takiego mieszkania?

    Technicznie nie ma problemu, ale jest to na pewno stresujące :)

    > Czy spłacenie hipoteki wiąże się z jakimiś kosztami? Chyba tak, bo
    > przecież niektóre banki biorą opłatę za wcześniejszą spłatę kredytu?

    To przecież nie ty będziesz spłacać tylko sprzedający? i Twój kredyt
    pójdzie w dwóch transzach: dla sprzedającego i dla banku w którym ma
    kredyt hipoteczny ? Nie napisałeś jak miałaby dokładniej wyglądać
    transakcja.

    > Czy kupno takiego mieszkania oznacza załatwianie większej liczby
    > rzeczy?

    Na pewno jest to sytuacja stresujaca i przynajmniej teoretycznie można
    się władować w mieszkanie z hipoteką..

    najlepsza byłaby procedura:

    notarialna umowa przedwstepna
    bank udziela na jej podstawie kredytu (pytanie czy udzieli..:)
    - transza kredytu idzie na spłacenie hipoteki
    notarialna umowa przyrzeczona - kupujesz mieszkanie juz bez hipoteki
    - transza kredytu idzie do kieszeni sprzedającego

    a to wszystko trwa i trwa i trwa

    wersja krótka jest taka, że kupujesz mieszkanie z hipoteką
    i spłacasz ją samemu - tu pewnie byłoby dobrze brać kredyt w tym samym
    banku który jest wpisany w hipotece i najwyżej potem przenieść..

    pozdrawiam

    p.s. sugeruję zacząć od wydania paru złotych i uzyskania odpisu z tej
    księgi wieczystej z hipoteką żeby moża było dokładnie sprawdzić co tam
    jest wpisane (albo poproś sprzedającego, żeby Ci to pokazał - przy
    umowach notarialnych notariusz i tak to potem wszystko sprawdzi)

    --
    Bohdan 'Nexus' Horst