eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankikupno mieszkania z założoną hipoteką i tranzakcja między bankamiRe: kupno mieszkania z założoną hipoteką i tranzakcja między bankami
  • Data: 2006-08-21 09:22:33
    Temat: Re: kupno mieszkania z założoną hipoteką i tranzakcja między bankami
    Od: "G." <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy jest mozliwe, że zanim poprzedni bank wykresli poprzednią hipotekę
    > będzie się domagał jakiś dodatkowych opłat, o których nie ma mowy w
    > dokumencie o stanie zadłużenia? Jak się zabezpieczyć przed tym, by
    > wszystkie te sprawy załatwił sprzedający?

    Bank powinien wystawić dokument informujący o aktualnym zadłużeniu oraz o
    tym, że możliwa jest jednorazowa spłata zadłużenia ew. o kosztach związanych
    z tą spłatą. Najlepiej na konto banku przelać z zapasem. Lepiej gdy jest
    nadwyżka - bank przelewa ją na konto sprzedającego, niż odwrotnie, wtedy
    sprzedający musi dopłacić brakującą cześć.

    > Według informacji jakie znalazłem - sprzedający może nie złożyć wniosku o
    > wykreślenie pierwszej hipoteki - dlaczego miałby to robić?

    W akcie notarialnym możesz zapisać, że sam złożysz ten wniosek (na koszt
    sprzedającego). Sprzedający musi w jakimś terminie dostarczyć zaświadczenie
    z banku, że można wykreślić pierwszą hipotekę (ten termin też powinien być
    opisany w akcie). Z takim zaświadczeniem idziesz do sądu i sam składasz
    wniosek - masz pewność że wniosek został złożony.

    G.